اسلام نقش کلیدی و محوری در اداره جهان دارد
کد خبر: 4055766
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

اسلام نقش کلیدی و محوری در اداره جهان دارد

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی بزرگترین مجموعه‌های بین‌المللی نمی‌توانند بدون حضور اسلام تصمیماتی را در مورد جهان بگیرند. چراکه امروز اسلام نقش کلیدی و محوری در اداره جهان دارد در حالیکه در گذشته اینگونه نبود.

حجت‌الاسلام حسین طیبی‌فر، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حسین طیبی‌فر، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنگره «شهدای روحانی، منادیان وحدت» که امروز، 19 اردیبهشت‌ماه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: حرکت مردم دینمدار ایران تحت فرمان یک مجتهد جامع الشرایط چنان زلزله سیاسی در تمام دنیا ایجاد کرد که سیلی محکمی بر گوش گردنکشان جهان زد که هیچگاه فراموش نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه جغرافیای دنیا اسلام بسیار وسیع بوده و نزدیک به دو میلیارد نفر عضو دارد، افزود: انقلاب اسلامی این جغرافیای بنیادی دنیا اسلام را به تحرک واداشت.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی بزرگترین مجموعه‌های بین‌المللی نمی‌توانند بدون حضور اسلام تصمیماتی را در مورد جهان بگیرند. چراکه امروز اسلام نقش کلیدی و محوری در اداره جهان دارد در حالیکه در گذشته اینگونه نبود.

معنای جدید مقاومت و ایستادگی

وی افزود: انقلاب اسلامی یک معنای جدید از مقاومت و ایستادگی را در جهان تعریف کرد، مقاومت با دست خالی در مقابل پرزورترین زرومداران که مقاومت فلسطین، لبنان، عراق، سوریه، یمن، افغانستان و دیگر کشورها از جمله این مقاومت‌ها بوده است.

حجت‌الاسلام طیبی‌فر ادامه داد: انقلاب اسلامی نظریه تصرف نیل تا فرات اسرائیل را نقش برآب کرد و امروز رژیم صهیونیست غاصب از ترس مقاومت به دور خود یک دیوار آهنی چیده و آرزوی ماندن در این چهار دیواری را دارد.

وی به راه‌اندازی یک جنگ بین‌المللی در طول هشت سال علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ملت ایران در این جنگ نابرابر 230 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند و پیروز میدان شدند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شکست دشمنان در مقابل اسلام و مقاومت کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی شعار جهانی‌سازی را با بهره‌گیری از سه پروژه عقاید یکسان، مصرف‌کننده یکسان(سبک زندگی) و داشتن اطلاعات یکسان پیگیری کردند.

اندیشه‌های اسلام با اندیشه‌های غرب سازگار نیست

وی افزود: لذا با این سیاست‌ها دشمنی خود با اسلام را آغاز کردند چراکه می‌دانستند که اندیشه‌های اسلام با اندیشه‌های غرب سازگار نیست لذا اسلام آمریکایی و اسلامی انگلیسی را با هدف ایجاد تفرقه بین مسلمانان راه‌اندازی کردند.

حجت‌الاسلام طیبی‌فر با اعلام اینکه دشمنان با اصل اسلام مشکل دارند، بیان کرد: به واسطه انسجام فکری دینی و باورهای اعتقادی در کشور ما شیعه و سنی قرن‌هاست که برادرانه در کنار هم زندگی می‌کنند و هیچگاه درگیری بین شیعه و سنی در کشور نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اسلام چند اصل اساسی دارد، افزود: بعضی از فرایضی که خداوند به ما دستور داده مانند «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» و «وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ؛» به عنوان حکم الهی برای دنیای اسلام بوده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ایجاد تمدن نوین اسلامی از اهداف جمهوری اسلامی است، گفت: ایجاد تمدن نوین اسلامی با یک گروه و یا فرقه ممکن نمی‌شود بلکه با دنیا اسلام این امر ممکن می‌شود و لازمه آن همفکری، انسجام، همراهی و کمک به یکدیگر است.

فرمان خداوند؛ حرکت در مسیر قرآنی

وی شاخص عمده اتحاد مسلمین را مسئله فلسطین و بیت‌المقدس دانست و افزود: هر فرد، گروه و کشوری که برای زنده شدن و استقلال قبله اول مسلمین اقدام کند، جمهوری اسلامی از آن کشور پشتیبانی خواهد کرد.

حجت‌الاسلام طیبی‌فر افزود: فرمان خداوند به ما حرکت در مسیر قرآنی است که این مسیر قرآنی «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» و چنگ زدن گروهی به ریسمان الهی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کنگره «شهدای روحانی، منادیان وحدت» در راستای ارج نهادن به جایگاه 51 شهید روحانی استان کردستان برگزار می‌شود، افزود: کنگره‌های استانی زمینه استقبال از کنگره چهار هزار شهید روحانی کشور را فراهم خواهند کرد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: روحانیون از دوران مشروطیت تاکنون هر جا که احساس خطر برای اسلام کرده‌، خود پیشگام مقابله با آن توطئه و فتنه بوده‌اند و در جبهه‌های حق علیه باطل نیز حضور فعالان و اثرگذار داشته‌اند و وجود این چهار هزار شهید نمود عینی مدعاست.

وی در پایان یادآور شد: باید به‌صورت ویژه از خانواده‌های صبور و فداکار شهدا تقدیر شود چراکه آنان عزیزترین کس خود را تقدیم انقلاب کرده و مقاومت و ایستادگی خود را اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha