ضرورت تقویت زیرساخت‌های مشاغل کوچک و خانگی
کد خبر: 4051301
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲
مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد:

ضرورت تقویت زیرساخت‌های مشاغل کوچک و خانگی

مدیرحوزه‌های علمیه خواستار حمایت، تسهیل، تقویت زیرساخت‌های مشاغل کوچک و خانگی توسط مسئولان مربوطه شد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، ۳۱ فروردین در دیدار مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تاکید بر ضرورت تامین زیرساخت‌های مورد نیاز زندگی انسانی مانند مسکن، اشتغال و عدالت اقتصادی در جامعه، اظهار کرد: تنگنا‌های اقتصادی سبب شده تا دستاورد‌های نظام نیز دیده نشود و لازم است دولت سیزدهم با سرمشق قراردادن سیره امیرالمومنین(ع) گام‌های بلندی در جهت رضایتمندی مردم و عدالت اقتصادی بردارد زیرا شگرد دشمن این است که دستاورد‌ها دیده نشود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مسیر تعالی و رشد جامعه ایران توجه به جهاد تبیین از سوی مسئولان و رسانه‌ها و از سوی دیگر گره‌گشایی و حل مشکلات اقتصادی مردم است.

وی افزود: قم به دلیل موقعیت علمی و جایگاهی مذهبی در حکم یک جهانشهر است و هر اقدامی که در این شهر انجام بگیرد، خدمت به جهان اسلام محسوب می‌شود.

آیت‌الله اعرافی، با تاکید بر اینکه دانش‌بنیان شدن فرآیند‌ها با تاثیرگذاری بیشتر آن‌ها در جامعه همراه است، گفت: هوشمندسازی و روان‌سازی فرآیند‌های اداری و بانک‌ها از مباحثی است که این صندوق می‌تواند در آن‌ها نقش کارکردی مهمی ایفا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: مشاغل کوچک و خانگی نقش مهمی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی دارند لذا باید از این مشاغل کوچک و خانگی حمایت کرد و آنان را تقویت کرد.

آیت‌الله اعرافی عنوان کرد: در سطح کشور قالب‌های مختلف هنری سالم و مشروع بسیار زیادی وجود دارد که در مسیر ارتقای بُعد فرهنگی و معنوی جامعه تاثیرگذار هستند که رونق بخشی به آن‌ها نیازمند حمایت است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور

وی با تاکید بر اهمیت بُعد پژوهشی و دقت نظر در تدوین برنامه‌ها و تصویب قوانین، گفت: اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقت نظر لازم را در تصویب قوانین به کار ببرند، نیازی به ارجاع بیش از ۵۰ درصد قوانین به شورای نگهبان نخواهد بود.

در ابتدای این دیدار نعمت‌الله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در این مرکز پرداخت.

انتهای پیام
captcha