عاشورا، انقلاب و دفاع مقدس پایه شاعرانگی مرحوم رحمدل بود
کد خبر: 4050278
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱

عاشورا، انقلاب و دفاع مقدس پایه شاعرانگی مرحوم رحمدل بود

آیین یادبود دکتر غلامرضا رحمدل، شاعر و پژوهشگر معاصر در دانشگاه گیلان برگزار شد.

دکتر غلامرضا رحمدل

به گزارش ایکنا از گیلان، دکتر منوچهر اکبری امروز، 28 فروردین در آیین یادبود دکتر غلامرضا رحمدل، شاعر و پژوهشگر معاصر که به صورت وبینار در دانشگاه گیلان برگزار شد، با اشاره به سیره اخلاقی دکتر رحمدل، اظهار کرد: استاد به معنای واقعی کلمه مومن بود و تعهد علمی داشت.

وی با بیان اینکه مهربانی و نرم خویی و آزادگی و آزاداندیشی در وجود دکتر رحمدل موج می زد، تصریح کرد: استاد ساده و بی پیرایه بود و خیرخواهی و اخلاص در عمل داشت.

این دوست و هم دانشگاهی دکتر رحمدل، از عشق و دلدادگی استاد نسبت به امام و مکتب امام گفت و عنوان کرد: فروتنی و تواضع از دیگر ویژگی های اخلاقی استاد بود.

اکبری، با اشاره به علاقه عجیب دکتر رحمدل به معلمی، گفت: ایشان اهل تعریف و تمجید نبود و خودساختگی داشت و فخرفروشی نمی کرد.

وی شوخ طبعی مومنانه، آرامش، متانت و وقار را از دیگر ویژگی های سیره اخلاقی استاد رحمدل دانست و خاطرنشان کرد: استاد اهل غیبت نبود و تا درباره موضوعی اشراف نداشت، اظهارنظر نمی کرد، اما در بیان اصول اسلامی و دفاع از ارزش های انقلاب و معرفی معارف دفاع مقدس با صلابت و مستحکم بود و عقب نشینی نمی کرد.

عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران، با اشاره به سیره شاعرانگی استاد، ادامه داد: عاشورا، انقلاب و دفاع مقدس پایه های شاعرانگی استاد بود و معنا و پیام در اشعارش ظاهر نبود و بیشتر هدفش رساندن پیام در محتوا بود.

وی با بیان اینکه دکتر رحمدل از نخستین شخصیت های مهم و اثرگذار در حوزه ادبیات پایداری است، گفت: امروزه نیازمند برگزاری کنگره های ادبی با محوریت دفاع مقدس هستیم و اگر دکتر رحمدل در میان ما بود قطعا ادبیات پایداری را در سطوح عالی دانشگاهی پیگیری می کرد.

انتهای پیام
captcha