گیلان؛ معین توسعه و بازسازی مرقد مطهر امامین عسکرین در سامرا
کد خبر: 4049469
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹

گیلان؛ معین توسعه و بازسازی مرقد مطهر امامین عسکرین در سامرا

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات گیلان با تاکید بر لزوم تحقق شعار «هر گیلانی سالانه 7500 تومان» این ستاد در سال 1401، گفت: استان گیلان معین توسعه و بازسازی مرقد مطهر امامین عسکرین در سامراست.

مجید دوهندو رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، مجید دوهندو امروز، 25 فروردین در جمع خبرنگاران، ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات را یادگار ارزشمند سردار سلیمانی دانست و اظهار کرد: ماموریت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات ساخت، مرمت و بازسازی اعتاب مقدسه است.

وی ایجاد زیرساخت های رفاهی جهت حضور زائران در عتبات عالیات را از دیگر ماموریت های ستاد توسعه و بازسازی عتبات دانست و افزود: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات مردم پایه بوده و براساس نذورات مردمی اداره می شود و هیچگونه تخصیص اعتبار دولتی ندارد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان نذر را رابطه بین انسان با خدا و اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: انسانی که نذر می کند از خدا حاجتی دارد و به ائمه معصومین پناه می برد و لذا نذر با رضایت کامل قلبی و اعتقادی انجام می شود.

دوهندو، کمک به ستاد توسعه و بازسازی عتبات را از باقیات صالحات دانست و گفت: باید مردم را با ماموریت های ستاد توسعه و بازسازی عتبات به ویژه جمع آوری نذورات آشنا کنیم تا شاهد افزایش مشارکت در این کار مقدس باشیم.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی سال 1400 در کنار شیوع بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: مردم گیلان اوج ارادت خود نسبت به ساحت حضرات معصومین(ع) به ویژه سیدالشهداء(ع) را نشان دادند و شاهد جمع آوری چهار میلیارد و 450 میلیون تومانی نذر برای توسعه و بازسازی اعتاب مقدسه بودیم.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات گیلان، با تاکید بر لزوم تحقق شعار «هر گیلانی سالانه 7500 تومان» این ستاد در سال 1401، متذکر شد: از عموم مردم گیلان می خواهیم به این پویش بپیوندند و سرانه 7500 تومان را در امر جمع آوری نذورات اجرایی کنند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت کشاورزی در امر نذورات، عنوان کرد: سال گذشته 20 تن برنج نذری جمع آوری کردیم؛ همچنین کارخانجات دولتی و خصوصی نیز در امر نذر مشارکت دارند.

دوهندو، به درگاه پرداخت «#4*72*» ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: مردم می توانند نذورات نقدی خود را به شماره حساب 0106069797000 یا شماره کارت 6037997599049757 بانک ملی واریز کنند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات گیلان، آموزش و پرورش، فضای مجازی، نیروهای مسلح، بخش خصوصی و دولتی، خیرین حرم ساز و... را از دیگر ظرفیت های نذر دانست و بیان کرد: استان گیلان معین توسعه و بازسازی مرقد مطهر امامین عسکرین در سامراست.

به گزارش ایکنا، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه جمع آوری نذورات و کمک به ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و زیارت نیابتی و خادم ستاد و... به سایت «atabat.org» مراجعه کنید.

انتهای پیام
captcha