انعکاس هوشمندانه دستاوردهای دفاعی و نظامی برای مقابله با انحراف افکار عمومی
کد خبر: 4044181
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع تأکید کرد:

انعکاس هوشمندانه دستاوردهای دفاعی و نظامی برای مقابله با انحراف افکار عمومی

معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع بر انعکاس به موقع و هوشمندانه دستاوردها و کارهای عظیمی که توسط وزارت دفاع انجام شده و درحال انجام در مسیر مقابله با دشمن در زمینه انحراف افکار عمومی تأکید کرد.

نشست اصحاب رسانه در وزارت دفاع به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست صمیمی مسئولان وزارت دفاع با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی، ۲۸ اسفندماه در مجموعه شهید مطهری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

این برنامه با حضور حجت‌الاسلام محمدباقر ابراهیمی، معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع و با دعوت از سردار زمانی از مسئولان رسانه‌ای ستاد نیروهای مسلح، سردار طلایی‌نیک، سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاون راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع و جمعی دیگر از مسئولان این وزارت و سایر خبرنگار و اصحاب رسانه همراه بود. 

در بخش نخست پس از تلاوت آیاتی از قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام محمدباقر ابراهیمی، معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع با تأکید بر اینکه دشمن با تغییر رویکرد از جنگ سخت به سراغ جنگ نرم و تغییر باورها و ناقص جلوه دادن دستاوردهای نظامی، به ویژه در حوزه وزارت دفاع رفته است، گفت: در این زمینه نقش اصحاب رسانه برای انعکاس دستاوردها مهم و قابل توجه است. در بُعد نظامی کارهای عالی انجام شده است اما به دلیل مسائل امنیتی، رسانه‌ها نمی‌توانند کامل آنها را پوشش دهند.

وی افزود: از مصادیق تبیین امید در دل‌های جوان‌های ایرانی و تمامی اقشار و خنثی کردن تلاش‌های بیگانه‌ها برای ناامیدکردن مردم، انعکاس درست اخبار است، بنابراین آنچه که مهم است، ایجاد بارقه امید در دل مردم و به حد اعلا رساندن آن است. چراکه خون‌های زیادی در این زمینه داده شده که ما مدیون آنها هستیم‌.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه برای انعکاس اخبار وزارت دفاع هم سایت دفاع نیوز( که دربردارنده اخبار رسمی است) در خدمت اصحاب رسانه است و هم مسئولان وزارت آماده پاسخگویی و مصاحبه هستند، اظهار کرد: واکسن فخرا، فخر جمهوری اسلامی ایران است و باید بیشتر از این بدان پرداخته می‌شد که با همکاری صدا و سیما مجموعه‌ای در این زمینه ساخته شد. همچنین صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران جزو صنایع فعال در طراحی و ساخت انواع اژدرها در جهان هستند. وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، نهادی است که در زمینه تولید این تجهیزات فعالیت می‌کند.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه انعکاس این اخبار باعث عظمت مردم می‌شود و امید را میان مردم رواج می‌دهد، گفت: کارهای عظیمی در وزارت دفاع انجام شده و درحال انجام است که اگر بتوانیم به موقع و هوشمندانه، آنها را به مردم بگوییم و به موقع عمل کنیم، مقابل انحراف افکار توسط دشمن را خواهیم گرفت. 

وی به تعاملات بیشتر وزارت دفاع با اصحاب رسانه در سال آینده اشاره کرد و افزود: رسانه حرف اول را می‌زند و این جمع می‌تواند در این زمینه کمک کنند. فضای مجازی و رسانه دوئیت ندارند بلکه یکی هستند و مطالب را با تحلیل به مردم، به ویژه نسل جوان اطلاع‌رسانی کنید چراکه زحمات زیادی برای رسیدن به اینجا، کشیده شده است.

در ادامه سردار طلایی‌نیک، سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاون راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع با اشاره به اینکه اصحاب رسانه به صورت لحظه‌ای با زندگی مردم و روند و رویکردها مرتبط هستند، گفت: نیروهای مسلح و حوزه‌های دفاعی تعطیل بردار نیستند بلکه ضریب آمادگی را طی پیش‌بینی‌هایی در روزهای تعطیل بالاتر می‌بریم.  

وی به محدودیت‌ها و معذوریت‌ها حوزه دفاعی به دلیل منافع ملی و حقوقی اشاره کرد و افزود: اصحاب رسانه می‌توانند با تحلیل‌های خود و انعکاس به موقع و حقیقی، این خلأ را پر کنند.

در ادامه سردار زمانی از مسئولان رسانه‌ای ستاد نیروهای مسلح، ضمن تبریک سال ۱۴۰۱ و آرزوی اینکه شاهد قرن شکوفایی، عظمت و پیشرفت ایران باشیم، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه پیش‌قراولان سربازان نیروهای مسلح هستند و در پیشبرد اهداف نیروهای مسلح از خبرنگاران استفاده کرده و می‌کنیم.

وی به کمیت و تعدد رسانه‌ها در ایران اشاره کرد و ادامه داد: این تعدد و کمیت بالای رسانه‌ها نشان دهنده این است که به لحاظ دموکراسی پیشرو هستیم. تمام رسانه‌ها نگرش‌های سیاسی خود را دارند. 

زمانی به حمله موشکی و بدون خطای ایران به یک مرکز صهیونیستی در اربیل عراق اشاره کرد و گفت: این حمله نشان دهنده آن است که ما از لحاظ تکنولوژی در لبه فناوری هستیم و مهم تر اینکه دستاوردهایمان متعلق به خودمان است و آن را از جایی نگرفته‌ایم.

وی به فرمایش مقام معطم رهبری درباره جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: این امر یعنی تسریع دستاوردها و مقابله با سیاه‌نمایی‌های دشمن که در رسانه‌های فارسی زبان معاند با هزینه‌های گزاف علیه ایران هزینه می‌کنند و این را به مردم تزریق می‌کنند که ما هیچ نداریم و حال آنکه باید شفاف‌سازی شود؛ بنابراین متولیان رسانه‌ها در درجه اول مسئول هستند لذا حتما وظیفه سنگینی برای پیشبرد «جهاد تبیین» داریم.

انتهای پیام
captcha