رونمایی از یادمان «شهدای محله چله‌خانه» + عکس
کد خبر: 4042700
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

رونمایی از یادمان «شهدای محله چله‌خانه» + عکس

به مناسبت روز بزرگداشت شهدا، امروز ۲۲ اسفندماه از یادمان «شهدای محله چله‌خانه» رشت رونمایی شد.

رونمایی از یادمان شهدا

به گزارش ایکنا از گیلان، به‌مناسبت روز بزرگداشت شهدا، مراسم رونمایی از یادمان شهدای محله چله‌خانه، به همت شهرداری منطقه دو رشت، ۲۲ اسفندماه و در جوار مزار دکتر حشمت رشت برگزار شد.

در این مراسم نادر حسینی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا رشت، علیرضا تاج شهرستانی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورا، سرهنگ بختیاری، فرمانده حوزه دو سپاه رشت، حجت‌الاسلام روزافروزی، امام جماعت مسجد محمد رسول‌الله(ص) چله‌خانه، یوسف یزدانی، مدیر منطقه دو شهرداری رشت، خانواده‌های معظم شهدای چله‌خانه شهیدان سعدی و خیراندیش و جمعی از اهالی محله چله‌خانه حضور داشتند.

نادر حسینی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت در این مراسم با قدردانی از نگاه فرهنگی مدیریت منطقه دو برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: همه مسئولان موظفند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا یک تکلیف است، تصریح کرد: ما امنیت، آزادی، اقتدار و تمامی پیشرفت‌ها و داشته‌هایمان را مرهون ایثار و ازخودگذشتگی شهدا هستیم.

حسینی با اشاره به اینکه باید از تمامی ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود، بیان کرد: شهدا، عزت و افتخار جامعه اسلامی هستند و باید آرمان‌های شهدا را در جامعه ترویج دهیم.

یوسف یزدانی، مدیر منطقه دو شهرداری رشت نیز در این مراسم با گرامیداشت 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا اظهار کرد: منطقه دو شهرداری رشت این توفیق را دارد با رونمایی از یادمان شهدای محله چله‌خانه، سهم کوچکی در ترویج و پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد.

وی بیان کرد: شهدا مایه فخر و مباهات ایران اسلامی هستند و امروز امنیت و آرامش خود را مدیون این عزیزان هستیم.

حجت‌الاسلام روزافروزی، امام جماعت مسجد محمد رسول الله(ص) چله خانه نیز در این مراسم اظهار کرد: شهدا افتخار و زینت محله هستند. باید همواره روح پاک و بلند شهیدان را نظاره گر اعمال خود بدانیم و شرمنده مجاهدت‌هایی باشیم که به جان خریدند تا امروز سربلند و عزتمند زندگی کنیم.

سرهنگ بختیاری، فرمانده حوزه دو سپاه رشت نیز با گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس برای جامعه به ویژه نسل جوان تببین شود.

وی با اشاره به اینکه دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا باید همواره در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد، ابراز کرد: همه ما وظیفه داریم که خانواده شهدا را تکریم کنیم و یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم.

گفتنی‌است، شهید ابراهیم سعدی، شهید رضا سعدی و شهید عیسی مهم‌کار خیراندیش، سه شهید گرانقدر محله چله‌خانه بوده که یادمان این سه شهید گرانقدر به همت شهرداری منطقه دو به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha