دانشگاه پرچمدار تبیین فرهنگ مهدویت است
کد خبر: 4042538
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

دانشگاه پرچمدار تبیین فرهنگ مهدویت است

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کرج گفت: دانشگاه پرچمدار مهدویت‌پژوهی در گام دوم انقلاب اسلامی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

دانشگاه پرچمدار تبیین فرهنگ مهدویت است

به گزارش ایکنا از البرز، یعقوب فتحی، مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کرج، 22 اسفند در نشست تخصصی مهدویت که با حضور رؤسای دانشکده‌ها برگزار شد، ضمن بررسی و تبیین جایگاه تمدن نوین اسلامی به‌عنوان آخرین مرحله بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بر لزوم نقش‌آفرینی هرچه بیشتر دانشگاه‌ها در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی تأکید کرد و گفت: از آنجا که روح حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی طلوع خورشید ولایت عظمای مهدوی است برنامه‌ریزی و تلاش برای تبیین مهدویت می‌تواند زمینه و زیرساخت تشکیل تمدن نوین اسلامی را هموار کند.

وی افزود: دانشگاه می‌تواند پرچمدار تبیین فرهنگ مهدویت و تحقق تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی باشد و در دو بخش سخت‌افزاری شامل علم،‌ اختراع،‌ صنعت،‌ سیاست،‌ اقتصاد و... و نرم‌افزاری شامل مسئله خانواده،‌ سبک ازدواج،‌ نوع مسکن،‌ نوع لباس،‌ الگوی مصرف،‌ نوع خوراک،‌ نوع آشپزی،‌ نوع تفریحات،‌ مسئله خط و زبان،‌ مسئله کسب و کار،‌ نوع رفتار در محل کار، دانشگاه، مدرسه،‌ نوع رفتار در فعالیت سیاسی، ورزشی و رسانه‌ای و... میدان‌دار باشد.

این مسئول تصریح کرد: دانشگاه به‌عنوان مهم‌ترین خاستگاه تولید فکر و اندیشه می‌تواند پیشران این عرصه باشد و بر این اساس دانشگاه آزاد اسلامی با اهتمام جدی در عرصه مهدویت‌پژوهی برنامه‌ریزی کرده است و اقدامات راهبردی را در دستور کار قرار داده است.

فتحی گفت: دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی کرج نیز در حوزه آموزه‌های مهدویت‌پژوهی با نیازسنجی پژوهشی 179 موضوع اصلی را در 14 سرفصل تدوین کرده است که جامعه نخبگانی استان البرز در قالب طرح‌های متعدد پژوهشی از قبیل(همایش ملی جهاد تبیین و گام دوم انقلاب اسلامی، تألیف کتب، رساله‌های تحصیلات تکمیلی، مقالات علمی پژوهشی، کرسی‌های نظریه‌پردازی، و...) می‌توانند با فعالیت در این عرصه گامی کوچک را در راستای تبیین فرهنگ مهدویت بردارند و امید است با عنایت امام عصر(عج) بتوانیم در این عرصه توفیقات خوبی را به ثمر برسانیم.

انتهای پیام
captcha