فرهنگ متعالی مهدویت در جامعه جا بیفتد
کد خبر: 4042254
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

فرهنگ متعالی مهدویت در جامعه جا بیفتد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مهدویت فلسفه بزرگ جهانی است و باید تلاش کنیم تا این فرهنگ متعالی در جامعه جا بیفتد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، امروز، 21 اسفندماه، در همایش انتظار و تمدن نوین اسلامی گفت: مهدویت فلسفه بزرگ جهانی است و باید تلاش کنیم تا این فرهنگ متعالی در جامعه جا بیفتد.

وی افزود: راهبرد اصلی انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

آل‌هاشم، مهدویت و تمدن نوین اسلامی را از ابتکارات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و افزود: معظم‌له مهم‌ترین اولویت نظام اسلامی را تحقق اهداف متعالی مهدویت و تمدن نوین اسلامی می‌داند که این امر باعث عزت و عظمت جوامع اسلامی می‌شود.

امام جمعه تبریز، با تأکید بر اینکه هدف از انقلاب اسلامی تشکیل نظام اسلامی و به تبع آن شکل گیری دولت اسلامی و تمدن بین‌المللی و نوین اسلامی است، افزود: اساساً تمدن مهدویت می‌تواند یک جامعه را سامان ببخشد و برکات مهدوی برای آن جامعه حاکم سازد.

وی فرهنگ مهدویت را از فلسفه‌های بزرگ دنیا برشمرد و گفت: تحقق تمدن نوین اسلامی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، دستیابی به علوم انسانی اسلامی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها و روزآمد شدن حوزه‌های علمیه نیازمند وحدت و انسجام ملی میان نخبگان است.

انتهای پیام
captcha