تبیین رسالت طلبگی قدم اول «جهاد تبیین» است
کد خبر: 4038444
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳

تبیین رسالت طلبگی قدم اول «جهاد تبیین» است

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: به تمامی مدیران و اساتید مدارس علمیه ابلاغ کردم که نسبت به تبیین رسالت طلبگی برای طلاب مدارس علمیه برنامه‌ریزی جدی داشته باشند چراکه تبیین رسالت طلبگی قدم اول جهاد تبیین است.

سبحانی نیا مدیر حوزه علمیه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدتقی سبحانی‌نیا، مدیر حوزه علمیه قزوین، در نشست اساتید مدرسه علمیه صالحیه قزوین که امروز، چهارم اسفند در حوزه علمیه قزوین برگزار شد، گفت: آنچه که امروز برای شما اساتید مهم این است که بتوانید رسالت و وظایف طلبگی را برای طلاب به خوبی تبیین کنید تا افرادی که وارد این مکان معنوی می‌شوند اطلاع داشته باشند که چشم‌انداز آن‌ها در آینده چیست و چه فعالیت‌هایی را باید انجام دهند و مهم‌ترین مسئولیتشان در حوزه علمیه چیست.

وی با بیان اینکه امروز روستاهایی در اطراف قزوین داریم که متأسفانه مساجد آن‌ها خالی از روحانی است، خاطرنشان کرد: چنانچه طلبه علوم دینی به رسالت طلبگی خود آگاهی داشته باشد جهت برنامه‌های تبلیغی به روستاها و مناطق محروم هم می‌رود ولی اگر از رسالت طلبگی خود آگاهی و اطلاع کافی نداشته باشد به فعالیت‌هایی می‌پردازد که در شأن یک طلبه حوزوی نیست و فقط نگاهش به میزان در آمدی است که از ناحیه آن فعالیت تحصیل می‌شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: در دوران دفاع مقدس اگر به یک طلبه و یا یک دانشجو تکلیف می‌شد که به جبهه‌ها اعزام شود به راحتی این مسیر نورانی را قبول می‌کرد و تکلیف خود را تا مرز شهادت یا جانبازی انجام می‌داد، چراکه نسبت به تکلیف آگاه بود و به جان می‌خرید.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم سطح حوزه علمیه و طلاب را ارتقا دهیم، باید طلاب و همسران این عزیزان را نسبت به مسیری که در حال طی شدن هستند آگاه کرده و این مسیر را به خوبی برای آن‌‎ها و خانواده این عزیزان تبیین کنیم که در آینده دچار مشکلات خانوادگی نشوند. به تمامی مدیران و اساتید مدارس علمیه ابلاغ کردم که نسبت به تبیین رسالت طلبگی برای طلاب مدارس علمیه برنامه‌ریزی جدی داشته باشند چراکه تبیین رسالت طلبگی قدم اول جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا خطاب به مدیران و اساتید بیان کرد: یکی دیگر از وظایف اصلی شما عزیزان این است که بتوانید برنامه‌ریزی جدی در رابطه با استعدادیابی طلاب داشته باشید تا معلوم شود یک طلبه در چه عرصه‌ای می‌تواند موفق‌تر باشد تا به همان عرصه هدایت شود و بیشتر همت خود را در آن موضوع صرف کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تقویت بنیه علمی را در مدارس علمیه با اهمیت و ضروری دانست و بیان کرد: طلاب مدارس علمیه باید چنان خود را از نظر علمی تقویت کنند که هیچ بهانه‌ای به دست اشخاص ندهند و باید در این عرصه نیز اهتمام جدی داشته باشیم چراکه تبیین بدون علم و آگاهی امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: در این 2 سال نشست‌های خوبی بین مدیران مدارس علمیه به‌صورت دوره‌ای برگزارشده که در انتقال برنامه‌ها و تجربیات عملکرد قابل قبولی دریافت کردیم البته با همراهی خوب مدیران و اساتید باید این نشست‌ها بیشتر تداوم داشته باشد. اهتمام ما در مرکز تخصصی علامه رفیعی این است که تا جایی که امکان دارد بتوانیم رشته‌های مختلفی را ایجاد کنیم تا طلاب بتوانند به رشته مورد علاقه خود وارد شده و اثرگذاری اجتماعی مطلوب‌تری داشته باشند.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا اظهار کرد: بعضی از طلاب به رشته‌هایی همچون فقه و حقوق، تفسیر، روانشناسی و مشاوره اسلامی علاقه‌مند هستند که امروز به لطف الهی این زمینه فراهم شده است، البته در صدد هستیم که رشته‌های دیگری مثل فقه تخصصی را به این مرکز بیافزاییم.

مدیر حوزه علمیه قزوین پایان گفت: چنانچه اگر طلبه‌ای با جدیت در رشته‌ای از رشته‌های مرکز تخصصی علامه رفیعی وارد شود می‌تواند در آینده در دانشگاه‌ها و مراکز علمی تدریس و یا مقاله‌های پژوهشی ارائه دهد.

انتهای پیام
captcha