حزب الله: «مشی مقاومت» تروریسم تکفیری‌ را از لبنان بیرون کرد
کد خبر: 4036411
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
در مراسم یادبود فرماندهان شهید بیان شد؛

حزب الله: «مشی مقاومت» تروریسم تکفیری‌ را از لبنان بیرون کرد

جمعی از مقامات حزب الله و فعالان دینی و اجتماعی روز یکشنبه مراسمی را به مناسبت سالروز یادبود فرماندهان شهید مقاومت برگزار و طی آن اعلام کردند: این خط مشی مقاومت بود که لبنان را از زیاده‌خواهی صهیونیست‌ها مصون داشت، پیروزی‌ها را محقق کرد و نظامیان اشغالگر صهیونیست و تروریسم تکفیری را از خاک وطن بیرون کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، حزب الله لبنان به مناسبت سالروز یادبود فرماندهان شهید مقاومت، روز یکشنبه مراسمی را در مزار سیدعباس موسوی، سید شهدای مقاومت در شهرک نبی شیث و با حضور ابراهیم الموسوی و انور جمعه، دو عضو پارلمان لبنان و محمد یاغی، معاون دبیر کل حزب الله و مسئول منطقه البقاع و رؤسای شهرداری‌ها و فعالان دینی و اجتماعی برگزار کرد.

پس از شروع مراسم و ادای سوگند جمعی از مجاهدان مقاومت اسلامی و نثار تاج گل بر مزار سیدعباس موسوی، محمد یاغی از مقامات ارشد حزب الله و عضو سابق پارلمان لبنان طی نطقی تأکید کرد: این خط مشی مقاومت بود که لبنان را از زیاده‌خواهی صهیونیست‌ها مصون داشت، پیروزی‌ها را محقق کرد و نظامیان اشغالگر صهیونیست و تروریسم تکفیری را از خاک ما بیرون کرد.

وی افزود: ما از سال 1992 میلادی و با حضور در مبارزات سیاسی و شرکت در انتخابات پارلمانی دو هدف اساسی را مد نظر گرفتیم، نخست خدمت به هموطنانمان در مناطق محروم و دوم اینکه در قانونگذاری‌های مربوط به پارلمان فعال باشیم.

یاغی تصریح کرد: از سال 1992 تا به امروز ما مخالف پیش نویس‌هایی از قوانین بودیم که ملت ما را هدف گرفته بود و به دنبال آن در تصویب طرح‌هایی که در خدمت به ملت بود سهیم بودیم.

او با اشاره به دستاوردهای بزرگی که از سال 1992 برای منطقه محروم بعلبک الهرمل در سطوح زیر ساخت‌ها، شبکه راه‌ها و آب رسانی در روستاها و شهرک‌ها حاصل شده است، گفت: افتتاح مدارس و بیمارستان‌های جدید از جمله خدمات حزب الله برای این منطقه بوده است.

این مقام حزب الله بر لزوم برگزاری انتخابات در موعد مقرر خود تأکید کرد و گفت: ما در حال تکمیل آمادگی‌های لجستیک برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر آن هستیم.

شهید سید عباس موسوی یکی از بنیانگذاران حزب‌الله لبنان و دبیرکل سابق این جریان سیاسی است که در ۱۳۳۱ خورشیدی (۱۹۵۲ میلادی) در شهرک نبی شیث از توابع بعلبک دیده به جهان گشود.

وی در ۱۳۴۶ خورشیدی برای پیگیری تحصیلات علوم دینی به حوزه علمیه نجف رفت و نزد اساتید بزرگ آن حوزه از جمله آیت‌الله سید ابوالقاسم خویی و آیت‌الله سید محمدباقر صدر به تحصیل در رشته‌های علوم اسلامی پرداخت. 

موسوی در ۱۳۴۷ خورشیدی در شهر صور با امام موسی صدر آشنا شد که سرآغاز تحولات مهمی در زندگی علمی و عملی وی شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با همفکری جمعی از علما و روحانیان شیعه و تعدادی از شاگردان خود، اقدام به تشکیل حزب‌الله لبنان کرد و در ۱۳۷۰ خورشیدی به عنوان دبیرکلی این حزب منصوب شد. عباس موسوی در ۲۷ بهمن ۱۳۷۰ (۱۶ فوریه ۱۹۹۲ میلادی) در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha