برپایی دهمین دوره نمایشگاه‌های «مدرسه انقلاب» با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب
کد خبر: 4032677
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
محسن جعفری خبر داد؛

برپایی دهمین دوره نمایشگاه‌های «مدرسه انقلاب» با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب

مسئول دبیرخانه دهمین دوره مدرسه انقلاب از برپایی دهمین دوره این نمایشگاه‌ها در مدارس خبر داد و گفت:‌ نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب از فردا 12 بهمن‌ماه برپا می‌شود.

محسن جعفری

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری دهمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی «مدرسه انقلاب» در مدارس سراسر کشور امروز دوشنبه ۱۱ بهمن‌ماه با حضور محسن جعفری، مسئول دبیرخانه دهمین دوره مدرسه انقلاب در ساختمان مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار شد.

در ابتدای این نشست وحید عظیمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار کرد: دهمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب از فردا 12 بهمن‌ماه برپا می‌شود. طراحی این جشنواره بین سال ۸۹ تا ۹۰ صورت گرفت تا دانش‌آموزان در مدرسه تیم‌سازی را انجام دهند و قوامی به اتحادیه انجمن‌های اسلامی مدارس ببخشیم.

در ادامه محسن جعفری، مسئول دبیرخانه دهمین دوره مدرسه انقلاب نیز ضمن گرامیداشت یاد شهدا و نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: در بهمن ۱۴۰۰، سومین سالگرد ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب است، اما به دلیل شرایط کرونایی، آنطور که شایسته این بیانیه بود، مورد توجه قرار نگرفته است.

جعفری ادامه داد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به عنوان یکی از متولیان امر تعلیم و تربیت، خود را مکلف دانسته که نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب را با محوریت بیانیه گام دوم برگزار کند. دهمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در حدود ۶ هزار مدرسه با همت همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان در دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

وی به اهداف نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب اشاره کرد و گفت: افزایش آگاهی نوجوانان نسبت به مبانی انقلاب اسلامی، افزایش روحیه امید و خودباوری، سوق دادن نوجوانان به شناخت نقش و جایگاه در نظام انقلاب اسلامی، جهت دادن به نوجوانان در حوزه آزادی‌خواهی، تبیین نقش نوجوانان در تحقق عدالت اسلامی، جهت‌دهی به روحیه مطالبه‌گری در نوجوانان، ایجاد روحیه مسئله‌شناسی و رویکرد حل مسئله، بصیرت و دشمن‌شناسی، تقویت روحیه معنویت و اخلاق در نوجوانان از اهداف برگزاری این نمایشگاه‌هاست.

مسئول دبیرخانه نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب با بیان اینکه این جشنواره به صورت حضوری در مدارس برگزار می‌شود، گفت: همچنین در مدارسی که امکان برگزاری جشنواره مدرسه انقلاب به دلیل شرایط کرونایی وجود ندارد، آثار دانش‌آموزان به صورت پادکست صوتی، پونمایی، نشریه الکترونیکی، نماهنگ کلیپ و سرود تهیه می‌شود که در فضای مجازی در سامانه شاد و سامانه عقیق بارگذاری می‌شود.

وی در پایان به زمان برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب اشاره کرد و گفت: فعالیت نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب از فردا آغاز می‌شود و تا ۳۰ بهمن دایر خواهد بود.
انتهای پیام
captcha