نمایشگاه «مهارت بانوان» در گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 4031216
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

نمایشگاه «مهارت بانوان» در گیلان برگزار می‌شود

به ‌مناسبت بزرگداشت هفته زن، نمایشگاه «مهارت بانوان» از سوی امور بانوان و‌ خانواده اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با هدف ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و آشنایی عموم با‌ ظرفیت‌ها و‌ توانمندی‌های آموزش فنی و‌ حرفه‌ای برگزار می‌شود.

سیده مرضیه طبائی مشاور امور بانوان و‌ خانواده اداره کل آموزش فنی و‌ حرفه‌ ای گیلان

سیده مرضیه طبائی، مشاور امور بانوان و‌ خانواده اداره کل آموزش فنی و‌ حرفه‌ای گیلان درباره برگزاری نمایشگاه مهارتی بانوان در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان بیان کرد: نمایشگاه‌های دستاوردهای مهارتی به‌صورت دوره‌ای و به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود. در استان گیلان نیز به‌ مناسبت بزرگداشت هفته زن و ‌مقام‌ مادر شاهد برگزاری این رویداد خواهیم بود.

دبیر نمایشگاه مهارتی بانوان بیان کرد: این نمایشگاه از سوی امور بانوان و‌ خانواده اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان با هدف ترویج فرهنگ مهارت آموزی، آشنایی عموم با‌ ظرفیت‌ها و‌ توانمندی‌های آموزش فنی و‌ حرفه‌ای در ارائه آموزش‌های مهارتی به‌ویژه برای جوانان و ‌بانوان و ‌ایجاد فرصت‌های شغلی با بهره‌گیری از توان بخش دولتی، آموزشگاه‌های آزاد فنی و ‌حرفه‌ای(بخش خصوصی) و ‌مهارت آموختگان با تأکید بر آشنایی با تجارب زنان کار‌آفرین برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز آموزش فنی و ‌حرفه‌ای خواهران رشت با بیان اینکه زنان جامعه ظرفیت و‌ استعداد بسیار بالایی در عرصه‌های مختلف دارند، تصریح کرد: اگر بسترهای مناسب برای شکوفایی این قابلیت‌ها وجود داشته باشد شاهد پیشرفت و‌ توسعه جامعه نیز خواهیم بود. لذا در این نمایشگاه، بانوان دستاوردها و‌ توانمندی‌های خود در حرفه‌های صنایع چوب، صنایع دستی، صنایع غذایی، صنایع نساجی و‌ بافت، جواهرسازی، صنایع کشاورزی، طراحی دوخت و‌ هنرهای تجسمی را به نمایش خواهند گذاشت و زمینه بستر فروش محصولات نیز فراهم است.

طبائی در پاسخ به این سؤال که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی چه تاثیراتی بر افزایش اعتماد‌به‌نفس و مهارت‌آموزی بانوان دارد، تصریح کرد: فراگیری آموزش‌های مختلف مهارتی متناسب با استعداد و‌ توانایی افراد می‌تواند آینده شغلی آنان را تضمین‌ کند. در این‌ نمایشگاه هم سعی شده تا ضمن معرفی مشاغل و ‌حرفه‌های مختلف و‌متنوع، به سلایق و‌ استعدادهای مختلف نیز توجه شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و ‌حرفه‌ای خواهران رشت بیان کرد: همچنین ارائه آموزش‌های کپسولی رشته‌های مهارتی در هر غرفه موجب ترغیب و تشویق افراد و‌ خانواده‌های آنان و آشنایی هر چه بیشتر با فرهنگ‌ کارآفرینی و شناسایی استعدادها جهت ورود به دنیای کسب‌ و‌ کار خواهد شد.

دبیر نمایشگاه مهارتی بانوان ادامه داد: در این رویداد 20 غرفه فعال خواهند بود که حضور آنان پس از فراخوان با مشارکت تعدادی از آموزشگاه‌های آزاد فنی و‌ حرفه‌ای و مهارت آموختگان بخش دولتی نهایی شده است. این‌ نمایشگاه در روزهای ۶ و‌ ۷ بهمن‌ماه از ساعت 9 تا 15 در مجتمع آموزش‌های فنی و ‌حرفه‌ای شهید باهنر واقع در بلوار شهید انصاری، خیابان مهارت برگزار می‌شود و‌ بازدید برای عموم آزاد است.

وی در پایان اعلام کرد: از تشکل‌های مردم‌ نهاد فعال استان در حوزه کارآفرینی و ‌اشتغال‌زایی دعوت می‌شود با بازدید از این ‌نمایشگاه نسبت به معرفی حرفه‌های مهارتی، به‌ویژه مشاغل کم هزینه و ‌کم‌ سرمایه‌بر و ‌پرسود برای اقشار مختلف به‌ویژه زنان سرپرست خانوار و ‌ساکنین ‌مناطق کم‌برخوردار اقدام ‌کنند.

انتهای پیام
captcha