وبینار «آموزش و پژوهش مسئله محور با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب» در یاسوج برگزار شد
کد خبر: 4030540
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹

وبینار «آموزش و پژوهش مسئله محور با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب» در یاسوج برگزار شد

وبینار «آموزش و پژوهش مسئله محور با رویکرد بیانیه گام دوم» به همت بنیاد نخبگان استان ‮کهگیلویه‌وبویراحمد و با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه یاسوج و کارگروه علم و فناوری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در یاسوج برگزار شد.

«آموزش و پژوهش مسأله محور با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب»

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی، رئیس اتاق فکر تحول علوم انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شامگاه دوم بهمن‌ماه در وبینار «اجتماعات نخبگانی دانشگاهی و آموزش و پژوهش مسئله محور با رویکرد بیانیه گام دوم»، اظهار کرد: هر انسانی به لحاظ آفرینش به گونه‌ای آفریده شده که در راستای تأمین نیازهای خود حرکت می‌کند و از خود واکنشی نشان می‌دهد، چراکه انسان موجودی نیازمند است.

وی افزود: خود اساتید و دانشجویان و حتی دانشگاه باید از علم مدرس بهره‌مند شوند و از طریق آن علم، به یک مهارت و توانمندی برسند و مشکلی از جامعه ما را حل کنند. آموزش مسئله محور، یعنی آموزشی که حل مسائل نظری و مسائل میدانی و عملیاتی مورد نیاز جامعه را هدف خود قرار داده است.

حجت‌الاسلام لک‌زایی بیان کرد: پژوهش مسئله محور، پژوهشی است که معطوف به حل مسائل نظری و مسائل واقعی موجود در سطح جامعه باشد که در نهایت منجر به حل مسائل و مشکلات اساسی شود.

وی تأکید کرد: وقتی می‌گوییم جامعه از علم منتفع شود به این معنی است که دانش ما باید معطوف به پنج نهاد اساسی کشور باشد که شامل نهاد خانواده، نهاد حکومت، نهاد بهداشت، نهاد تعلیم و تربیت و نهاد اقتصاد است.

رئیس اتاق فکر تحول علوم انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در حکمرانی نهاد علم مشکلات زیادی داریم. برای نمونه بخشی از تحقیقات و پژوهش‌های ما باید معطوف به ارتقای خود آموزش و پژوهش باشد.آموزش و پژوهش مسئله محور می‌خواهد همه نیازهای انسان را حل کند و عوامل بدبختی، فقر، ناامنی، جهل، بیماری و غیره شناسایی، مقابله و حذف کند.

حجت‌الاسلام لک‌زایی ابراز کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، اولین توصیه مقام معظم رهبری، توصیه به علم و پژوهش است. یعنی اگر می‌خواهیم در گام دوم انقلاب به یک جامعه پیشرفته تبدیل شویم، که الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت در حال برنامه‌ریزی برای آن است، باید علم و پژوهش ما معطوف به حل مشکلات ایران شود.

وی عنوان کرد: وقتی ما از آموزش و پژوهش مسأله‌محور صحبت می‌کنیم، باید آموزش و پژوهش ما به هفت توصیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم معطوف شود؛ یعنی منجر به اجرا و تقویت اقتصاد مقاومتی شود؛ منجر به تأمین استقلال و آزادی جامعه شود؛ معطوف به تقویت اخلاق و معنویت شود؛ عزت ملی، روابط خارجی و دشمن‌شناسی را تئوریزه کند.

در این وبینار، بیش از 150 نفر از اساتید دانشگاه‌های استان، مستعدین برتر تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان، اساتید راهبر و دانشجویان برگزیده طرح شهید احمدی روشن شرکت داشتند.

انتهای پیام
captcha