جایگاه زن در گام دوم انقلاب بررسی شد
کد خبر: 4028421
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
در حاشیه جشنواره «عمار» یزد؛

جایگاه زن در گام دوم انقلاب بررسی شد

نشست تخصصی جایگاه زن در گام دوم انقلاب در حاشیه جشنواره فیلم «عمار» یزد با حضور طاهره لباف، متخصص ایمونولوژی و پزشک زنان و زایمان برگزار شد.

طاهره لباف، متخصص ایمونولوژی، پزشک زنان و زایمانبه گزارش ایکنا از یزد، طاهره لباف، متخصص ایمونولوژی، پزشک زنان و زایمان، 23 دی‌ماه در نشست تخصصی جایگاه زن در گام دوم انقلاب در حاشیه جشنواره فیلم عمار یزد، زنان را تواناتر از مردان دانست و به نقش آنان در خانواده و جامعه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های علمی زنان بعد از انقلاب چشمگیر بوده است، اظهار کرد: زنان بزرگترین برندگان پیروزی انقلاب اسلامی هستند. پیش از انقلاب ۳۵ درصد بانوان باسواد بودند ولی امروزه بالای ۸۵ درصد بانوان کشورمان باسواد هستند.

این پزشک متخصص با اشاره به آمار قابل توجه موفقیت بانوان در حوزه ورزش، بیان کرد: مدال‌های جهانی زنان قبل از سال ۵۷، پنج مورد بود در حالی که این آمار بعد از انقلاب با رعایت حدود شرعی به ۱۶۰ مدال رسیده است و اکنون ۵۴۰ هزار ورزشکار حرفه‌ای در گروه بانوان داریم.

لباف با اشاره به نقش مهم و تعیین‌کننده بانوان، گفت: ما در زمان جنگ دفاع مقدس، هفت هزار بانوی شهید و پنج هزار جانباز داشتیم که نماد مقاومت، افتخار مقاومت و نقش‌آفرینی زنان در نظام اسلامی است.

این پزشک با تأکید بر ارتقای بهداشت در جامعه، گفت: پس از انقلاب تاکنون پزشکان عمومی زن ۱۶ برابر افزایش یافته‌اند و از ۵۹۷ پزشک در سطح ایران به ۳۰ هزار نفر رسیده است یعنی شاهد رشد ۵۰ برابری بوده‌ایم. قبل از انقلاب در گروه بانوان فوق تخصص نداشتیم ولی اکنون پنج هزار و ۳۰۰ نفر پزشک زن فوق تخصص در حال فعالیت هستند و الحمدلله تعداد مرگ و میر بانوان نیز در زمان زایمان ۹۰ درصد کاهش داشته است.

لباف با اشاره به رشد همه جانبه زنان در زمینه‌های مختلف، بیان کرد: پیش از انقلاب آمار نویسندگان زن فقط ۵۰ نفر بوده‌ است در حالی که اکنون به بالغ بر هشت هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: منحرف کردن دختران و زنان ما با برنامه‌ها و اهداف کم ارزش به جای راه اصلی پیشرفت، نقشه‌ای شوم برای آینده کشور است. صرف ورزشگاه رفتن بانوان پیشرفت بانوان‌مان را در پی نداشته و نخواهد داشت.

لباف جمله فریبنده تنظیم خانواده را باعث و بانی مشکلات زیادی در جامعه دانست و ادامه داد: گفتن مرگ بر آمریکا و اسرائیل کافی نیست و باید عمل هم در کنار شعارمان وجود داشته باشد. رژیم اشغالگر قدس و آمریکا با سیاست‌های افزایش جمعیت، در حال افزایش جمعیت است به گونه‌ای که در آمریکا به بانوان با پنج فرزند لقب قهرمان داده می‌شود. در حالی که برای ما فرهنگی را ایجاد کرده‌اند که بانوان‌مان در این حالت مورد سرزنش و تحقیر قرار داده می‌شدند و این شعار غلط فرزند کمتر زندگی بهتر چیزی بود که دشمن برای ما ایجاد کرده است.

لباف بیان کرد: اگر این‌گونه پیش رود جمعیت ایران به ۳۵ میلیون می‌رسد که نزدیک به نصف ایران بالای ۶۵ سال هستند و از عواقب این اتفاق فرزندسالاری بوده که چنین نسلی برای مشکلات جامعه و مقابله با دشمن ساخته نشده‌اند و این فاجعه است.

انتهای پیام
captcha