محورهای پژوهشی بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه ورزش دیده شود
کد خبر: 4027867
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

محورهای پژوهشی بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه ورزش دیده شود

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: محورهایی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح کردند باید در حوزه ورزش و هم در حوزه جوانان عملیاتی کنیم.

رضا نیک بخش، رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، رضا نیک‌بخش، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان، ۲۱ دی‌ماه در جلسه شورای پژوهش اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در آمارهای استان خراسان‌جنوبی، نرخ با سوادی در بین جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال بسیار آمار خوبی را نشان می‌داد و باید نقشه راه و بهترین سند برای ما بیانیه گام دوم باشد و مقام معظم رهبری در علم و پژوهش تأکید بسیار کردند.

حسن عزیزی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی نیز گفت: خراسان‌جنوبی دارای هشت پدر علم نوین است که نه تنها در عرصه ایران بلکه در جهان درخشیدند و ما مرهون همه رشادت‌ها و جهادهای علمی این عزیزان هستیم.

وی تصریح کرد: خراسان‌جنوبی سومین استان از نظر وسعت در کشور بعد از استان‌های کرمان و سیستان‌وبلوچستان است که سال ۱۳۸۳ به‌عنوان استان مستقل از استان‌های خراسان بزرگ متصل شد و به مرکزیت بیرجند به‌عنوان خراسان‌جنوبی در تقسیمات کشوری مشخص شد.

عزیزی گفت: ۴۱ و نیم درصد جمعیت خراسان‌جنوبی روستاییان و عشایر هستند که ۱۳ درصد جمعیت استان اهل سنت که در شهرستان‌های مرزی درمیان، زیرکوه و همچنین شهرستان سربیشه، نهبندان و بیرجند زندگی می‌کنند و ۱۲ درصد جمعیت استان عشایرند و بزرگترین نوار شرقی مرزی کشور را در بحث مرز مشترک با کشور افغانستان به طول ۳۳۱ کیلومتر مربع داریم که این ها مؤید ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها این منطقه در شرقی‌ترین نقطه کشور است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی در بحث سیمای ورزش و جوانان استان ادامه داد: ۳۱/۸ درصد جمعیت جوانان خراسان‌جنوبی از سن ۱۸ تا ۳۵ سال هستند و اقتصاد استان مبتنی بر اقتصاد کشاورزی، دامپروری و همچنین بعضا صنعتی هستند.

وی بیان کرد: درخصوص حوزه ورزش، استان ما تعداد ۴۹ هیئت استانی، ۳۵۰ هیئت شهرستان، ۲۵۱ باشگاه ورزشی خصوصی، ۳۱۰ فضای ورزشی سرپوشیده و مسقف در استان داریم که مورد استفاده قرار می‌گیرند و همچنین ۷۰ تشکل مردم نهاد داریم که ۶۰ سمن فعال هستند و ۲۳ تشکل دارای شناسه ملی هستند و در تمامی شهرستان‌های استان و در حال ارائه خدمت در بخش‌های مختلف هستند.

عزیزی گفت: موضوع علم و پژوهش که رکن اساسی و قلب تپنده بیانیه گام دوم انقلاب است به عنوان نقشه راه و چراغ راه توسعه کشور مطرح شده و این نگاه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مؤید رسالت، مأموریت و اهمیت علم و پژوهش در تعالی و رشد کشور به‌عنوان یک جهاد بزرگ علمی برای ساختن ایران عزیز است که به فضل الهی ما شاهد شکل‌گیری و بسترسازی موضوع تمدن نوین اسلامی باشیم.

وی بیان کرد: آنچه که ما در چارچوب آیین‌نامه برگزاری شورای پژوهش به دنبال آن هستیم برگزاری منظم و هدفمند این‌گونه جلسات است و در چارچوب مصوبات به دنبال کمک به توسعه ورزش استان هستیم تا با اولویت محوری بتوانیم مسائل را دنبال کنیم.

عزیزی یادآور شد: ما وضعیت آمایش انطباق عملکرد ورزشکاران را با عملکرد ملی‌پوشان در تیم‌های مختلف انطباق دادیم تا براساس آن شرایط بتوانیم با کمترین هزینه بیشترین توفیقات را به‌دست بیاوریم و بر همین اساس تمرکز ما بیشتر در رشته‌های پارا است و آنچه که بیشتر ما به دنبال آن هستیم تأکید بر ایجاد مرکز جامع توسعه استعدادهای افراد دارای توانایی خاص است که امیدواریم توفیقات خوبی در این زمینه کسب شود.

انتهای پیام
captcha