کارگاه «مدیریت هیجانات منفی» در گیلان برگزار شد
کد خبر: 4021891
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

کارگاه «مدیریت هیجانات منفی» در گیلان برگزار شد

کارگاه «مدیریت هیجانات منفی» ویژه دانشجویان، روز گذشته ۲۷ آذرماه در مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی گیلان برگزار شد.

 برگزاری کارگاه مدیریت هیجانات منفی در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، کارگاه مدیریت هیجانات منفی ویژه دانشجویان به همت مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی گیلان با همکاری سازمان دانشجویان استان گیلان، با تدریس سمانه پورسهیلی، دانشجوی دکترای روانشناسی دانشگاه گیلان روز گذشته ۲۷ آذرماه در مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی گیلان برگزار شد.

پورسهیلی در ابتدا با ارائه تعریفی از هیجان بیان کرد: هيجان نيرويی درونی است كه توسط محرک‌های درونی و يا بيرونی فعال شده و پاسخ‌های بدنی ايجاد می‌كند و نهايتا عملكردی در جهت حفظ بقا(ارتقا كيفيت زندگی) به دنبال دارد. در انواع هیجانات به دو نوع اشاره شده‌ است، هیجان كارآمد که در خدمت ارضای نيازها بوده، ناپايدار است و موجب قطع منبع آسيب می‌شود و هیجان ناكارآمد، که همان شدت، مدت، تكرار و اثرگذاری شديد روی واكنش‌های ما است.

این دانشجوی دکترای روانشناسی با اشاره به مفهوم استرس ادامه داد: استرس شرایطی است که در نتیجه تعامل میان فرد و محیط به‌وجود می‌آید و موجب ایجاد ناهماهنگی چه واقعی و چه غیرواقعی میان ملزومات یک موقعیت و منابع زیستی، روان و اجتماعی فرد می‌شود.

وی افزود: شيوه‌های مقابله با استرس می‌تواند هيجان‌مدار(كنترل هيجانات به‌وجود‌آمده در فرد) و یا مسئله‌مدار(درک، تعريف مشكل و يافتن راه‌حل‌های احتمالی آن) باشد. ورزش، ریلکسیشن، تخليه احساسات منفی گذشته، سبک زندگی سالم، مهارت گفت‌و‌گو، مديريت خشم و غیره از راهکارهای بلندمدت مقابله با استرس است.

انتهای پیام
captcha