اشتغال مهمترین مشکل لرستان است/ حمایت جدی دولت از لرستان
کد خبر: 4019905
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱
رئیس‌جمهور:

اشتغال مهمترین مشکل لرستان است/ حمایت جدی دولت از لرستان

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی مسئله اشتغال را یکی از مشکلات عمده لرستان دانست و با بیان اینکه لرستان باید مورد حمایت جدی دولت قرار بگیرد، گفت: اگر استاندار و مدیران این استان از سوی دولت حمایت لازم را دریافت نکنند این وظایف رخ نخواهد داد، حمایت از استان لرستان وظیفه ماست.

نشست خبری حجت‌الاسلام رئیسی با اصحاب رسانه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، با برگزاری نشست خبری اصحاب رسانه با رئیس‌جمهور که در ساعات پایانی روز گذشته، 19 آذرماه در خرم‌آباد برگزار شد، سفر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی و اعضای هیئت دولت به لرستان پایان یافت.

رئیس‌جمهور در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان که حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد و فرهاد زیویار، استاندار لرستان نیز حضور داشتند، ضمن بیان اینکه دولت از استان لرستان حمایت جدی می‌کند، اظهار کرد: استان لرستان باید مورد حمایت جدی از طرف دولت قرار گیرد، اگر استاندار و مدیران این استان از سوی دولت حمایت لازم را دریافت نکنند این وظایف رخ نخواهد داد، حمایت از استان لرستان وظیفه ماست.

حجت‌الاسلام رئیسی اضافه کرد: ارتباط با مسئله اشتغال موضوعی خاص و ویژه است، مشکلات بیکاری در استان حل خواهد شد، به‌گونه‌ای که مهاجرت معکوس صورت گیرد در خصوص روستاها نیز اگر اقتصاد آنها فعال شود این روستاها به کارخانه بزرگ تولیدی تبدیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات مردم لرستان مسئله اشتغال است و ما باید اشتغال را محور قرار دهیم و همه مدیران باید پای کار بیایند تا معضل بیکاری برطرف شود، بر ضرورت فعال‌سازی گردشگری در لرستان تأکید کرد و ادامه داد: این استان ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد که باید از آن به‌درستی بهره‌برداری شود. لذا، مسئله اشتغال گردشگری باید در این استان در اولویت قرار بگیرد.

رئیسی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی از دو ریشه اصلی مانند مسائل اقتصادی و فرهنگی سرچشمه می‌گیرد، بنابراین باید در هر دو حوزه به‌صورت همزمان فعالیت کرد و تقدم رتبه با کار فرهنگی است، در رابطه با مصوبات فرهنگی این سفر، اظهار کرد: مردم این استان متدین هستند و به ارزش‌های انقلاب اسلامی اعتقادی ریشه‌ای دارند، بنابراین کار فرهنگی در این استان ضرورت دارد و اعتباراتی برای این مسئله در نظر گرفته شده است.

وی یکی از مسائل مهم استان لرستان را طرح‌های نیمه‌تمام دانست و افزود: یکی از کارهایی که در تهران و استان‌ها انجام شده اولویت‌سنجی طرح‌هاست. برای ده‌ها سال طرح نیمه‌تمام در کشور داریم و اشتغال از مسائل محوری و در اولویت ماست‌.

رئیسی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در استان مأمور به ایجاد اشتغال هستند و هیچ دستگاهی در استان را نمی‌شناسیم مگر اینکه مأموریتی جز اشتغال دارد، این وضعیت سبب رنجش مردم و دولت شده است، به مسئله معیشت مردم اشاره و تصریح کرد: براساس گزارشات رسیده از دلفان باید نسبت به بانوان سرپرست خانوار فعالیت‌های سریعی صورت گیرد، این افراد باید مورد حمایت مالی و شغلی قرار گیرند.

وی از آغاز عملیات تکمیل سدهای لرستان به‌ویژه معشوره خبر داد و گفت: به هر میزان که بتوانیم برای سد معشوره اعتبار تخصیص می‌دهیم ضمن اینکه وزیر نیرو اعلام کرده این طرح در مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به زمان‌بندی احداث خواهد شد. 

رئیسی با بیان اینکه مسائل استان پیش از سفر در تهران بررسی و کارشناسان در مورد آنها بحث کردند تا بتوان بهترین اقدامات را برای رفع مشکلات انجام داد و مصوبات این سفر قطعا اجرایی می‌شوند، اظهار کرد: در حوزه مسائل فرهنگی و میراثی آزادسازی فضای اطراف قلعه فلک‌الافلاک در دستور کار قرار گرفت.

وی مدیریت آب و ایجاد راه‌های ارتباطی به‌ویژه راه‌های ریلی را از دیگر مطالبات مردم لرستان دانست و افزود: وزیر راه و شهرسازی ظرف ۱۰ روز برای راه‌آهن دورود خرم‌آباد زمان‌بندی کرده است.

رئیس‌جمهور در ادامه مردم لرستان را مردمی متدین دانست و با بیان اینکه این مردم اعتقاد ریشه‌ای با مسائل ارزشی دارند که باید برای رفع مسائل معیشتی آنها اقدام شود، گفت: بیکاری زمینه طلاق و اعتیاد را فراهم می‌کند، لذا در این راستا برای علل فرهنگی و اقتصادی اعتبار درنظر گرفتیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha