نشست صمیمی دانشجویان با نماینده ولی‌فقیه در گیلان برگزار شد + عکس
کد خبر: 4018809
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

نشست صمیمی دانشجویان با نماینده ولی‌فقیه در گیلان برگزار شد + عکس

در آستانه روز دانشجو، نشست دانشجویی با عنوان «دانشجو مؤذن جامعه» با حضور آیت‌الله فلاحتی امروز ۱۵ آذرماه در گیلان برگزار شد.

نشست تشکل های دانشجویی با نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، به‌مناسبت روز دانشجو، نشست صمیمی تشکل‌های دانشجویی با عنوان «دانشجو مؤذن جامعه» با آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گیلان و دانشگاه گیلان، امروز ۱۵ آذرماه در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد.

در این نشست صمیمانه که با حضور رؤسای برخی دانشگاه‌ها و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همراه بود، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین نشست مفید و پرباری با نماینده ولی‌فقیه در استان، دغدغه‌ها و مسائل مرتبط با جامعه دانشجویی را مطرح کردند.

در این نشست علی پور‌حبیبی، نماینده تشکل دانشجویی بسیج برادران از دانشگاه علوم پزشکی گیلان، محمد جوکار، نماینده تشکل انجمن اسلامی دانشجویان از دانشگاه گیلان، زهرا ملک‌محمدی، نماینده تشکل بسیج دانشجویی خواهران از دانشگاه فرهنگیان و محمدرضا ضیاء‌آبادی، نماینده تشکل جامعه اسلامی دانشجویان از دانشگاه گیلان به ایراد سخن پرداختند.

علی‌پور حبیبی، نماینده تشکل دانشجویی بسیج برادران ضمن اشاره به بحث نماز جمعه و اثرگذاری این نهاد الهی، بیان کرد: نماز جمعه یکی از مهم‌ترین نهاد‌های اجتماعی سیاسی تاسیس‌ شده در اسلام و مایه دین‌داری آگاهانه و حیات اجتماعی و سیاسی مسلمانان و تقویت‌کننده بنیان‌های همبستگی و وفاق اجتماعی است. با پرداختن به موضوع عدالت در تمام شئون زندگی اجتماعی از جمله عدالت در توزیع فرصت‌های آموزشی و تحصیلی، عدالت در توزیع امکانات و منابع، عدالت در اعطای جایگاه‌ها و کرسی‌های علمی و غیره، محتوای تریبون‌های نمازجمعه به شکل معناداری به دغدغه‌های مردم و امام جامعه نزدیک خواهد‌ شد. حوزه و دانشگاه می‌توانند به‌عنوان ارکان مشورتی و معین نهاد نماز جمعه در فرآیند حل مسئله، گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری تخصصی ایفای نقش کنند.

همچنین محمد جوکار، نماینده تشکل انجمن اسلامی دانشجویان با اشاره به کلام مقام معظم رهبری که فرمودند «دانشجو ذخیره حیاتی کشور است»، بیان کرد: دانشجویان در جامعه از اهمیت بالایی برخور دارند و نباید دیدمان نسبت به دانشجو صرفاً یک بُعد گرامیداشت باشد و می‌توان گفت که هر روز روز دانشجو است. در مواجهه با افکار مختلف اما در چارچوب نظام مقدس، نباید برخورد کوبشی داشت. نقد منصفانه موجب پیشرفت بوده و نقد و ارائه راهکار به نوعی وظیفه دانشگاه و دانشجو است. دانشجو پتانسیل مملکت است، پس نباید اجازه دهیم در این برهه حساس کشور عده‌ای با برچسب‌زنی‌هایی به جوانان مؤمن انقلابی موجب حذف آن‌ها از این چرخه بشوند.

انتهای پیام
captcha