اهمیت سواد رسانه‌ای تبیین شود
کد خبر: 4018738
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰

اهمیت سواد رسانه‌ای تبیین شود

دادستان شاهرود با بیان اینکه اهمیت سواد رسانه‌ای تبیین شود گفت: برای گزارشگران فساد، مشوق‌هایی در نظر گرفته شده زیرا اطلاع‌رسانی غنیمت و نعمت است.

اهمیت سواد رسانه‌ای تبیین شود

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام رضی پارسا منش، دادستان شاهرود عصر روز گذشته 14 آذر در نشست سواد رسانه‌ای و الزامات آن در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی شاهرود با بیان اینکه رسانه یک الزام برای زندگی امروز است گفت: تمام نهادهای حاکمیتی باید از رسانه‌هایی که عملکردها، فسادها یا نقض حقوق شهروندی که در روند بوروکراسی اداری وجود دارد و معضلات را گزارش می‌دهند، استقبال کنند.

وی افزود: دستگاه قضائی در دوره تحول و تعالی برای رسانه‌ها و گزارشگران فساد با رعایت حریم خصوصی شأن، ارزش بالایی قائل شده که در این راستا اگر گزارش‌ها منتج به نتیجه‌ای شد برای گزارشگر مشوق‌هایی در نظر گرفته شود و این نشان از اهمیت رسانه‌ها در دستگاه قضائی دارد.

دادستان شاهرود با اشاره به اینکه سواد رسانه‌ای در زمینه فعالیت رسانه‌های به قصد جذب دنبال کننده و موضوعات دیگر مثل درآمدزایی خصوصاً در مجازی دارای الزاماتی است که باید رعایت شود، متذکر شد: کسی که در فضای رسانه‌ای فعالیت دارد باید سواد آن را نیز داشته باشد لذا هر وقت قرار است خبر یا انتقادی منتشر شود ابتدا باید صحت‌سنجی شود.

پارسا منش بر الزام اطلاع رسانی مسئولیت در قبال جامعه، حرمت آبروی افراد و جامعه تاکید کرد و افزود: آبروی افراد در تمام جوامع و در دین ما بسیار مورد تاکید است و حتی اگر مشخص باشد که فردی متهم است باید دستگاه قضائی و نهادهای نظارتی به این موضوع بپردازند و اگر انجام نشد، رسانه‌ها باید پیگیری کنند.

وی به ضرورت اطلاع افراد رسانه‌ای از قوانین اشاره کرد و افزود: شورای عالی فضای مجازی و همچنین دستگاه قضائی مصادیق مجرمانه فعالیت در حوزه مجازی را مشخص کرده و لذا انتظار است که رسانه‌ها قبل از انجام وظایف خود، مطالبشان را با این قوانین مطابقت بدهند.

انتهای پیام
captcha