گردهمایی مسئولان سوادآموزی شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان کردستان برگزار شد
کد خبر: 4017434
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

گردهمایی مسئولان سوادآموزی شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان کردستان برگزار شد

گردهمایی رؤسای سوادآموزی، کارشناس مسئولان و کارشناسان حوزه سوادآموزی استان کردستان امروز، 9 آذرماه در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد.

گردهمایی مسئولان سوادآموزی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در گردهمایی رؤسای سوادآموزی، کارشناس مسئولان و کارشناسان حوزه سوادآموزی استان که امروز، 9 آذرماه در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان سنندج برگزارشد، اظهار کرد: همکاران ما در نهضت سوادآموزی کار بسیار سختی در پیش دارند و بیش از هر جای دیگری باید سعه صدر داشته باشند.

وی افزود: مسئولان سوادآموزی شهرستان‌ها و مناطق باید ابتکار و خلاقیت ویژه‌ای به خرج دهند تا بتوانند از تمامی ظرفیت‌های درون و برون سازمانی در حوزه خود استفاده کنند.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان با اشاره به وضعیت سواد در کشورهای توسعه یافته، دلیل اصلی پیشرفت آنان را پیوند شغل و سواد با هم دانست.

وی تأکید کرد: دست‌اندرکاران حوزه سوادآموزی در انتخاب مدیران مراکز یادگیری محلی دقت بیشتری به خرج دهند و حتی‌الامکان در بکارگیری آن‌ها آزمون برگزار کنند.

قربانی در پایان با توجه به حساسیت ویژه‌ای که در بحث جذب نیروی انسانی و همچنین مسائل مالی وجود دارد، گفت: همکاران باید در این دو مورد دقت عمل داشته باشند.

مهارت و حرفه‌آموزی در مراکز یادگیری محلی تقویت شود

در ادامه رمضان یوسفی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اهمیت سواد اظهار کرد: ملاک کشورهای توسعه یافته برای پیشرفت خود اولویت دادن به بحث آموزش است به نحوی که بین بی‌سوادی و فقر یک ملت رابطه علی و معلولی وجود دارد.

وی به نقش سواد در تربیت خانواده و فرزند سالم اشاره کرد و گفت: جامعه سالم در گروه خانواده سالم و آن نیز با داشتن سواد و دانش و آگاهی میسر خواهد شد.

معاون سوادآموزی کردستان بیان کرد: تا زمانی آموزش و سوادآموزی عرضه‌محور باشد، پیشرفتی حاصل نخواهد شد، هر چند در طول این سال‌ها تلاش‌های زیادی از جانب سازمان نهضت سوادآموزی و اعضای همکار انجام پذیرفته ولی کماکان راه زیادی تا سوادآموزی تقاضا محور پیش رو داریم.

وی با اشاره به اهمیت مراکز یادگیری محلی به عنوان یک پتانسیل ویژه در این حوزه یادآور شد: باید مهارت و حرفه آموزی در این مراکز تقویت شود.

انتهای پیام
captcha