صندوق پژوهش و فناوری گلستان از طرح‌های استارتاپی آموزشی حمایت می‌کند
کد خبر: 4004008
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹

صندوق پژوهش و فناوری گلستان از طرح‌های استارتاپی آموزشی حمایت می‌کند

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان گلستان گفت: این صندوق از طرح‌های آموزشی که در اقتصاد تاثیرگذار باشند، حمایت می‌کند.

به گزارش ایکنا، ایرنا نوشت: محمد رضایی در سی و دومین رویداد دوشنبه‌های استارتاپی در حوزه آموزش که در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: آموزش یکی از موضوعات مورد علاقه صندوق پژوهش و فناوری گلستان است، در این استان سه تیم استارتاپی در حوزه‌های آموزش زبان انگلیسی، کلاس آنلاین و آموزش مهارت فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین چالش حوزه آموزش‌های آنلاین زیر ساخت‌های ارتباطی است، در روزهای ابتدایی پاندمی کرونا این زیر ساخت‌ها در کشور بسیار ضعیف بود ولی به تدریج این زیر ساخت‌ها توسعه یافته است، هر چند که این زیر ساخت‌ها در شهرستان‌ها و روستاها با چالش‌هایی مواجه است.

مدیرعامل صندوق پژوهش وفناوری استان گلستان ادامه داد: ۴۰ درصد ایران را روستاها تشکیل می دهند، در روستاها افراد به مشاغلی فعال هستند که در راستای دانش بومی همان منطقه است که شامل صنایع دستی، موسیقی و همچنین فعالیت‌های مرتبط با صنایع خلاق هستند و نیاز است افرادی که در روستاها زندگی می‌کنند از فناوری‌های روز کشور بهره مند شوند.

رضایی با ابراز تاسف از اینکه در زمینه ارایه آموزش‌های مهارتی کار زیادی در کشور صورت نگرفته است، یادآور شد: بیشتر کسب و کارهای حوزه آموزشی به ارایه آموزش در زمینه دروس آموزش و پرورش یا آموزش زبان‌های خارجی اشتغال دارند، ولی بازار آموزش‌های مهارتی مغفول مانده است، هر چند که در زمان پاندمی در این حوزه اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

وی گفت: نیاز است تا استارتاپ‌ها در این حوزه وارد شوند بر این اساس در این صندوق یکی از آیتم‌هایی که اقدام به سرمایه‌گذاری کردیم، حوزه آموزش است و در این راستا بستری را فراهم کردیم تا از تیم‌های استارتاپی حمایت کنیم.

مدیرعامل صندوق پژوهش وفناوری استان گلستان با انتقاد نسبت به حضور نداشتن تیم‌های استارتاپی آموزشی در حوزه آموزش‌های مهارتی تصریح کرد: این صندوق آمادگی دارد که رویدادهای استانی دوشنبه‌های استارتاپی آینده در استان گلستان برگزار شود.

انتهای پیام
captcha