بهره‌مندی 300 حافظ از دوره‌های اصلی مدارس شبانه‌روزی بیت‌الاحزان
کد خبر: 3995032
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵

بهره‌مندی 300 حافظ از دوره‌های اصلی مدارس شبانه‌روزی بیت‌الاحزان

دوره اصلی مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر تخصصی قرآن بیت‌الاحزان با حضور 300 حافظ آقا و بانو در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه دوره آزمایشی ۴۰ روزه مراکز شبانه‌روزی حفظ یکساله مؤسسه به اتمام رسیده است، گفت: دوره اصلی مراکز با حضور در مجموع 300 حافظ بانو و آقا در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: امسال مدرسه حفظ شبانه‌روزی بانوان در نی‌ریز با پذیرش 60 قرآن‌آموز در حال فعالیت است. در کنار آن نیز چند مرکز شبانه‌روزی ویژه آقایان در مشهد مقدس، بیرجند، امامزاده عبدالله(ع) قم، روستای صحرارود فسا در شیراز، روستای استهبان و روستای محمدآباد و بروجرد ویژه آقایان مشغول برگزاری دوره اصلی حفظ یک ساله هستند.

شاهسونی اضافه کرد: شرایط ورود به این مرکز، برخورداری از 14 تا 22 سال و تسلط به روخوانی و روان‌خوانی است که پس از مصاحبه و آزمون ورودی در دوره آزمایشی طی تابستان امسال راه پیدا کردند و پس از اتمام دوره و موفقیت در آزمون پایانی و سنجش استعداد و ظرفیت، وارد دوره اصلی شده‌اند.

وی ادامه داد: حافظان پذیرفته شده در مراکز شبانه‌روزی، پیش از ورود از لحاظ سلامتی و عدم ابتلا به کرونا ویروس، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و پس از ورود نیز در قرنطینه کامل هستند. 

مدیر بیت‌الاحزان درباره جشن فارغ‌التحفیظی حافظان سال 1399-1400 که هر ساله در شهریورماه برگزار می‌شد، گفت: تا این لحظه به دلیل شرایط پاندمی کرونا، امکان برگزاری این مراسم به صورت حضوری فراهم نبود و امیدواریم پس از ایام صفرالمظفر و با فروکش کردن ویروس کرونا، این مراسم طبق روال هر ساله برگزار شود.

انتهای پیام
captcha