رقابت 155 متسابق در مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌ شرقی
کد خبر: 3994649
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

رقابت 155 متسابق در مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌ شرقی

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌ شرقی، گفت: 155 متسابق در مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف طی روزهای پنجشنبه و جمعه 11 و 12 شهریورماه در تبریز با هم رقابت می‌کنند.

رقابت 155 متسابق در مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌ شرقیحجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف استان، در حاشیه برگزاری مرحله استانی چهل‌و‌چهارمین دوره مسابقات قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: 155 متسابق در مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف طی روزهای پنجشنبه و جمعه 11و 12 شهریورماه در تبریز با هم رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 74 نفر از شرکت‌کنندگان آقا و 81 نفر بانوان هستند، افزود: این مسابقات در 7 رشته برگزار و افراد برتر به مرحله کشوری راه می‌یابند.

حسینی، ادامه داد: شرکت کنندگان مسابقات قرآن کریم در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ پنج جزء و اذان، به رقابت می‌پردازند و مسابقات در رشته‌های دعاخوانی و تواشیح نیز به صورت ضبط آثار برگزار شده و این آثار جهت داوری به سازمان مرکزی اوقاف در تهران ارسال می‌شود.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی با بيان اينكه اميد است روزی برسد كه عمل به قرآن همگانی شود، گفت: در مسابقات قرآن برد و باخت معنايی ندارد بلكه می‌خواهيم ديگران نيز از تجارب افرادی كه تلاش كرده و موفقيت‌هايی در زمينه‌های مختلف قرآنی كسب كرده‌اند، استفاده كنند.

وی بیان کرد: مراسم اختتامیه این مسابقات روز شنبه، 13 شهریورماه ساعت 18/30 بعد از ظهر در محوطه باز اداره کل اوقاف با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، چهل وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن كریم مرحله استانی 11 لغایت 12 شهریورماه جاری در تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha