طرح «نذر خون» در کردستان اجرا می‌شود
کد خبر: 3989924
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
در تاسوعا و عاشورای حسینی؛

طرح «نذر خون» در کردستان اجرا می‌شود

مدیرکل انتقال خون استان کردستان از اجرای طرح «نذر خون» در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: دو پایگاه ثابت سنندج و سقز پذیرای عزاداران اهداکننده خون خواهد بود.

محمدسعید کریمیان، مدیرکل انتقال خون استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: روزهای تاسوعا و عاشورا فرصت خوب و مناسبی برای ترویج فرهنگ اهدای خون سالم، مستمر و برنامه‌ریزی شده است که در این ایام از شهروندان به‌ویژه عزاداران حسینی دعوت می‌شود در طرح «نذر خون» مشارکت فعالانه‌ای داشته باشند.

وی افزود: طرح نذر خون برای هفتمین سال پیاپی در استان کردستان اجرا می‌شود و هدف از اجرای این طرح توزیع اهداکنندگان خون از آغاز محرم تا پایان صفر، دسترسی دائم به خون و فرآورده‌های خونی کافی و سالم در همه روزهای سال است.

مدیرکل انتقال خون کردستان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تمام پایگاه‌های سیار خون در روز‌های تاسوعا و عاشورا پذیرای اهداکنندگان در قالب طرح نذر خون بودند، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال جاری فقط دو مرکز ثابت سنندج و سقز پذیرای عزاداران حسینی هستیم.

وی با اشاره به تأمین ۱۰۰ درصدی نیاز مراکز درمانی استان اظهار کرد: خون مازاد بر نیاز استان با توجه به شرایط کرونا و کاهش آمار اهدا خون در کشور، در قالب شبکه خون‌رسانی کشور، در قالب چندین محموله خون به استان‌های نیازمند به خون ارسال شده است.

کریمیان افزود: نیاز بیماران به خون همیشگی است و پاسخگویی به این نیاز با استمرار مراجعه و مدیریت حضور اهداکنندگان امکان‌پذیر است که طرح نذر خون با توزیع اهداکنندگان و حفظ ذخایر خون در این زمینه کمک شایانی به ما کرده است.

وی به ساعات کاری مراکز ثابت اهدای خون شهرستان‌های سنندج و سقز در تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و گفت: ساعت کاری این اداره در روز‌های تاسوعا و عاشورا از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۹:۳۰ شب بوده و تعداد کارکنان برای سهولت اهدای خون عزاداران افزایش یافته است.

مدیرکل انتقال خون کردستان با اشاره به اینکه در دهه اول محرم پارسال ۷۷۱ نفر برای اهدای خون به مراکز ثابت سنندج و سقز مراجعه و از این تعداد ۶۷۴ نفر موفق به اهدای خون شدند، یادآور شد: از ابتدای امسال بیش از ۱۳ هزار نفر به انتقال خون استان مراجعه کرده و ۱۱ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

انتهای پیام
captcha