مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن یکی از وظایف مهم اصحاب رسانه است
کد خبر: 3989314
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸

مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن یکی از وظایف مهم اصحاب رسانه است

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا گفت: گاهی مواقع از اصحاب رسانه به اشتباه به عنوان روابط عمومی یاد می‌شود، در حالیکه خبرنگاران وظایف مهمتری نظیر مقابله مناسب با جنگ رسانه‌ای دشمن بر عهده دارند.

به گزارش ایکنا از گیلان، امیر دریادار دوم ستاد مهدی شعبانزاده، فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران که در سالن اجتماعات این فرماندهی برگزار شد، اظهار کرد: صحبت کردن در حوزه خبرنگاری تخصص خود را میطلبد، اهمیت فضای رسانه‌ای به قدری است که دشمن سعی دارد با استفاده از این ابزار به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا افزود: با وجود هجمه‌های رسانه‌ای که وجود دارد خبرنگاران رسالت سترگی را بر عهد دارند، زیرا معاندین فضای مجازی را با سازوکار عظیم و برنامه‌ریزی پیچیده پیش می‌برند، امروزه جنگ‌های ترکیبی دارای یک وجه نیستند بلکه ممکن است در چند وجه و جبهه با یک جنگ مواجه شوید در این میان دشمنان از ابزار رسانه به عنوان یک سلح جنگ استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: اقداماتی که رسانه‌های دنیا تحت عنوان جنگ نرم راه انداخته‌اند، کاملا گسترده است، وظیفه ما در برابر این هجمه گسترده چیست؟ اصحاب رسانه متناسب با خاکریزهایی که دشمن در اختیار دارد باید پدافند لازم را برای مقابله با آن ایجاد کنند.

شعبانزداه گفت: گاهی مواقع از اصحاب رسانه به اشتباه به عنوان روابط عمومی یاد می‌شود، در حالیکه خبرنگاران وظایف مهمتری نظیر مقابله مناسب با جنگ رسانه‌ای دشمن بر عهده دارند.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا بیان کرد: اصحاب رسانه سربازان و رزمندگان فضای رسانه هستند و این تکلیف بزرگی است؛ باید یک فرهنگ رسانه‌ای اسلامی براساس آموزه‌های دینی ایجاد کنند تا بتوانند برای جوانان این مرز و بوم بسترهای لازم آموزشی و رسانه‌ای را فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha