حضور 520 داوطلب در طرح ملی رحله 7
کد خبر: 3983500
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

حضور 520 داوطلب در طرح ملی رحله 7

دبیر طرح ملی «رحله» از پذیرش حدود 520 نفر در 16 مرکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی مؤسسه بیت‌الاحزان برای هفتمین دوره این طرح خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی سیاری، دبیر طرح ملی «رحله» مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌الاحزان در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به پذیرش داوطلبان و آغاز رسمی این دوره از ابتدای این هفته، گفت: در هفتمین دوره این طرح حدود 520 نفر در 16 مرکز که عموما مراکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی هستند، پذیرش و جذب شدند و این طرح را برای بازه زمانی 40 روزه آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه این طرح از 19 تیرماه آغاز و تا 26 مردادماه ادامه خواهد داشت، افزود: طی برنامه‌ریزی انجام شده، قرآن‌آموزان در این طرح حافظ دو جزء(جزء اول و 30) خواهند شد و قرآن‌آموزان شرکت‌کننده در شش دوره نیز حسب محفوظات گذشته، ضمن مرور و تثبیت محفوظات، حفظ دو جزء جدید را دنبال می‌کنند.

سیاری با اشاره به مراکز طرح ملی رحله، بیان کرد: استان خوزستان با چهار مرکز، فارس با مراکز در زرین‌دشت، فسا، استهبان و شیراز، استان یزد با مرکزی در بافق و خراسان جنوبی با مرکزی در بیرجند و زیرکوه و استان همدان با مرکزی در ملایر، و لرستان با مرکزی در بروجرد، استان قم، استان کرمان با مرکزی در کهنوج، سیستان و بلوچستان با مرکزی در زابل، مشغول اجرای طرح ملی رحله هستند.

دبیر این طرح درباره حضوری یا غیر حضوری بودن طرح ملی رحله، گفت: در مراکز استان‌ها چون زرین‌دشت و کهنوج به دلیل شیب بیماری کرونا و عدم موافقت ستاد مقابله با کرونا، دوره به صورت مجازی است اما در سایر مراکز، دوره‌ها به صورت حضوری و شبانه‌روزی است. از قرآن‌آموزان پیش از پذیرش، تست کرونا گرفته می‌شود و در صورتی که جواب منفی باشد در دوره 40 روزه حضور پیدا می‌کنند. در طول دوره نیز قرآن‌آموزان موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

وی درباره چرایی عدم پذیرش بانوان در دوره امسال، بیان کرد: متأسفانه امسال استانی متقاضی میزبانی و اجرای طرح رحله ویژه بانوان نبود. بنابر این امسال این طرح ویژه پسران گروه سنی ۱۴ تا ۲۲ سال برگزار شد.

سیاری درباره شهریه دوره 40 روزه این طرح، بیان کرد: با محاسبات انجام شده هزینه هر قرآن‌آموزان روزانه 100 هزار تومان است بنابراین شهریه‌ها در شهرهای کوچک از 700 هزار تومان آغاز می‌شود و در شهرهای بزرگ به یک میلیون تومان و بیشتر نیز می‌رسد، اما از قرآن‌آموزان مبلغ 400 هزار تومان اخذ و بقیه هزینه نیز از محل اعتبارات و خیرین تأمین می‌شود.

انتهای پیام
captcha