کمبودی در ذخایر خونی همدان نیست
کد خبر: 3979944
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸

کمبودی در ذخایر خونی همدان نیست

مدیرکل انتقال خون استان همدان بیان کرد: در حال حاضر هیچ کمبودی در ذخایر خونی استان همدان وجود ندارد.

کمبودی در ذخایر خونی همدان نیست

افشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ کمبودی در ذخایر خونی استان وجود ندارد، اظهار کرد: در صورتی که نیاز به گروه‌های خونی خاص وجود داشته باشد فراخوان عمومی نخواهیم داشت بلکه فقط از بین اهداکنندگان مستمر دعوت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: چند روز گذشته که بیمارستان گروه خونی o منفی برای تهیه پلاکت برای یکی از بیماران خود نیاز داشت با انتقال خون استان تماس گرفتند، اما از آنجا که پلاکت قابل ذخیره‌سازی نیست و انتقال خون نیز باید از بین اهداکنندگان مستمر فراخوان می‌داد و پس از آن آزمایشات مختلفی بر روی خون انجام داده و پلاکت تهیه می‌کرد، بنابراین یک روند طولانی را طی می‌کرد که همین امر موجب شد بیمارستان فراخوان عمومی بزند.

محمدی تأکید کرد: برای اطمینان از سلامت خون فقط از اهداکنندگان مستمر خون دریافت می‌کنیم، چراکه در این حالت ضریب امنیت خون و فرآورده‌های خونی بالا می‌رود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون کل نیاز استان را پوشش داده‌ایم، افزود: علاوه بر این ۹۲۰ واحد خون نیز به استان‌های تهران، گیلان و سیستان و بلوچستان ارسال کرده‌ایم.

محمدی یادآور شد: با توجه به اینکه پلاکت عمر کوتاهی دارد، بنابراین قابل ارسال و قابل ذخیره‌سازی نیست.

انتهای پیام
captcha