نگاه دینی در تمام لایه‌های مدیریتی کشور حاکم شود
کد خبر: 3979778
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
انتظاراتی از دولت آینده؛

نگاه دینی در تمام لایه‌های مدیریتی کشور حاکم شود

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مسأله اول و اساسی که از دولت انقلابی آینده انتظار می‌رود، نگاه فرهنگی و دینی در همه لایه‌های مدیریتی و اجرایی کشور است، گفت: متأسفانه سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی همیشه در ته جدول اختصاص اعتبارات قرار داشته و به دنبال آن، تشکل‌های دینی، فرهنگی و قرآنی که در میدان عمل با حداقل امکانات بیشترین زحمت را متحمل می‌شوند.

نگاه دینی در تمام لایه‌های مدیریتی کشور حاکم شود / تشکل‌های قرآنی؛ در آخرین ردیف اعتباراتحسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که متأسفانه در دولت‌ها کمتر به آن پرداخته می‌شود و دولتمردان ما دغدغه کمتری نسبت به آن دارند، حوزه مسائل فرهنگی و دینی و در رأس آن توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی است.

وی افزود: این در حالی است که قانون اساسی در موارد متعددی به این مهم پرداخته و دولت را موظف به بررسی مسائل فرهنگی از قبیل ایجاد محیط مناسب برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا، مبارزه با فساد و تباهی، بالابردن سطح آگاهی عمومی با استفاده از مطبوعات و رسانه‌های گروهی، تقویت روحیه بررسی و تحقیق در زمینه‌های مختلف از طریق تأسیس مراکز تحقیقی و تشویق محققان، توسعه برادری و... دانسته است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: پیشینه علمی و عملی و نظام فکری رییس جمهور منتخب به عنوان یک شخصیت متعهد، متخصص و انقلابی که از دیرباز برای کادرسازی آینده نظام پرورش یافته است، انتظارات زیادی را در عرصه توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و دینی از دولت سیزدهم به همراه دارد.

سلمانی اظهار کرد: دولت آینده هم باید در تعامل با مردم، نخبگان و دانشگاهیان و هم در بدنه دولت و دستگاه‌های اجرایی، رویکرد اخلاقی و فرهنگی داشته باشد.

رویکرد فرهنگی قطعاً به صرف اختصاص اعتبار عملیاتی نمی‌شود

وی تصريح کرد: رویکرد و مواجهه فرهنگی قطعاً به صرف اختصاص اعتبار و اجرای برنامه‌های فرهنگی به تنهایی صورت نمی‌گیرد؛ مواجهه فرهنگی به این معناست که دولت در همه زمینه‌های مدیریتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... نگاه فرهنگی داشته باشد و اخلاق محور عمل کند، آنچه متأسفانه در دولت‌های قبلی کمتر مورد توجه بوده است.

سلمانی اظهار کرد: پس مسأله اول و اساسی که از دولت انقلابی آینده انتظار می‌رود، نگاه فرهنگی و دینی در همه لایه‌های مدیریتی و اجرایی کشور است که اگر به این مهم توجه شود، بسیاری از مسائل و مشکلات در زمینه‌های مختلف از جمله چالش‌ها و معضلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به حداقل خواهد رسید.

وی بیان کرد: مسأله بعدی، نگاه ویژه و خاص به مقوله فرهنگ دینی و قرآنی در سطح جامعه است؛ معمولاً آنچه در بسیاری از دولت‌های پیشین بسیار مظلوم واقع می‌شد، حوزه فرهنگی و قرآنی بود که همیشه کمترین میزان اعتبار را به خود اختصاص می‌داد و همان میزان کم هم در مرحله تخصیص با مشکلات فراوانی روبه‌رو بود.

این فعال قرآنی افزود: متأسفانه سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی همیشه در ته جدول اختصاص اعتبارات قرار داشته و به دنبال آن، تشکل‌های دینی، فرهنگی و قرآنی که در میدان عمل با حداقل امکانات بیشترین زحمت را متحمل می‌شوند و در خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی قرار دارند، کمترین بهره را از حمایت‌های دولتی داشته‌اند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: بی‌تردید روی کار آمدن دولت جدید با خط فکری دینی و انقلابی، از یک سو امید به بارور شدن درخت فرهنگ و رشد و توسعه دوباره مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی و قرآنی را در دل بسیاری از دلسوزان اسلام و انقلاب زنده خواهد کرد و از سوی دیگر مطالبه‌گری جامعه فرهنگی و قرآنی از مسئولان آینده را برای دستیابی جامعه به آرمان‌های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، در پی خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha