رزمنده مقاومت لبنان درگذشت
کد خبر: 3967718
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

رزمنده مقاومت لبنان درگذشت

رزمنده مقاومت لبنان که در حادثه تروریستی تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری «ماهان» در مرداد ماه سال 1399 مصدوم شده بود، عصر دیروز دار فانی را وداع گفت.

رزمنده مقاومت لبنان درگذشت

به گزارش ایکنا به نقل از صفحه کاربری بنیاد جانبازان حزب‌الله در توییتر، احمد صفی‌الدین، شهروند لبنانی و از اولین نسل مقاومت در لبنان که در حادثه تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان مصدوم شده بود، عصر روز سه‌شنبه، هفتم اردیبهشت ماه 1400 درگذشت.

در پیام تسلیت بنیاد جانبازان حزب‌الله، صفی‌الدین «شهید خیانت آمریکایی» توصیف و تأکید شده که او بر اثر جراحات به جای مانده از حادثه تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای ایرانی به شهادت رسید.

شامگاه پنج‌شنبه، نوزدهم مرداد 1399، دو جنگنده آمریکایی برای یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت ماهان(پرواز تهران ـ بیروت) در آسمان سوریه ایجاد مزاحمت و این پرواز را مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بیروت کرد.

این هواپیمای مسافربری به شماره ۱۱۵۲ که از تهران به مقصد بیروت در حرکت بود که با مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی مواجه و ناچار به کاهش ناگهانی سرعت و فرود اضطراری در فرودگاه بیروت شد که در اثر این حادثه شماری از مسافران این پرواز مجروح و پس از فرود، به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

احمد صفی‌الدین هم از جمله مجروحان این حادثه بود که پس از قطع نخاع در منزل و بیمارستان بستری بود و  عصر دیروز از دنیا رفت.

لبنانی‌ها با هشتگ ‎#شهیدالبلطجةالاميركية(شهید قلدری آمریکا) شهادت صفی‌الدین را تسلیت گفتند؛ او از اولین نسل‌های مقاومت بود که حتی پیش از ورود ایران برای آموزش مقاومت، هسته‌های مقاومت تشکیل داده بود.

انتهای پیام
captcha