برگزاری نخستین نمایشگاه شخصی در بوستان قرآنی دوحه
کد خبر: 3962147
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

برگزاری نخستین نمایشگاه شخصی در بوستان قرآنی دوحه

نخستین نمایشگاه انفرادی(شخصی) با نام «والقلم و ما یسطرون» با نمایش آثار یکی از بانوان خوشنویس قطری در بوستان گیاهان قرآنی دوحه برگزار شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الرایه، این نمایشگاه از آثار بشائر البدر، بانوی خوشنویس قطری است و در آن تابلوهای خوشنویسی شده، گلدان‌های سرامیکی و کوزه‌هایی مزین به خطوط عربی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

10 متن خوشنویسی‌شده آیات قرآن و جملاتی با بهره‌مندی از هنر دیجیتال مدرن از دیگر آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه است و این نمایشگاه تا 21 آوریل 2021 (اول اردیبهشت‌ماه) ادامه دارد.

بشائر البدر در این باره گفت: تاکنون نمایشگاه‌های زیادی با موضوع خوشنویسی عربی برگزار کرده‌ام و امیدوارم بتوانم با این فعالیت‌ها هنر خوشنویسی عربی و زیبایی‌های آن را به عنوان جزء جدایی‌ناپذیر فرهنگ عربی ـ اسلامی بیش از پیش معرفی کنم.

وی که از هنرمندان فعال در حوزه خوشنویسی دیجیتال است، افزود: خوشنویسی دیجیتال لذت‌بخش و دوستدار محیط زیست است و از هدررفت مقادیر زیادی کاغذ و جوهر جلوگیری می‌کند.

این بانوی قطری تصریح کرد: هر چند فناوری و ابزارهای دیجیتال در خوشنویسی دیجیتال مؤثر است؛ اما پرداختن به این نوع خوشنویسی به مهارت بالا و تمرین زیادی نیاز دارد.

گفتنی است؛ خوشنویسی دیجیتال با استفاده از فونت‌های طراحی‌شده هنرمندان طراح و خوشنویسان واقعی، خلق می‌شود و نرم‌افزارهای متعددی برای رونق‌گرفتن هر چه بیشتر آن وارد بازار شده است.

انتهای پیام
captcha