بانوی محجبه قطری، در فهرست برترین رهبران ورزشی جهان
کد خبر: 4099106
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

بانوی محجبه قطری، در فهرست برترین رهبران ورزشی جهان

فاطمه النعیمی، بانوی قطری است که به عنوان اولین زن مسلمان محجبه در فهرست جوایز رهبران ورزشی جوان جهان قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، فاطمه النعیمی، مدیر اجرایی و ارتباطات کمیته عالی پروژه‌ها و میراث جام جهانی 2022  قطر است که از اینکه به عنوان تنها زن مسلمان عرب برگزیده در فهرست جوایز رهبران ورزشی جوان جهان(Leaders Sports Awards) برای سال 2021 قرار گرفته است، احساس افتخار می‌کند.

جوایز رهبران ورزشی جهان سالانه از افراد استثنایی و فوق‌العاده‌ای(40 رهبر زیر 40 سال) تقدیر می‌کند که به پیشرفت صنعت ورزش کمک می‌کنند و ابتکارهایی برای ایجاد تغییر در همه جنبه‌های زندگی از طریق ورزش به کار گرفته‌اند و فاطمه النعیمی به عنوان تنها بانوی مسلمان در این لیست انتخاب شده است.

فاطمه النعیمی در گفت‌وگو با الجزیره گفت: این افتخار بزرگی است زیرا تنها زن عرب و مسلمانی است که نام او در فهرست جوایز رهبران ورزشی جهان قرار دارد به‌خصوص که به بخش ورزش اغلب به عنوان یک صنعت تحت سلطه مردان نگاه می‌شود.

وی بانوان قطری را الگوی افتخاری برای کشور خود در همه زمینه‌ها خواند و گفت: زنان مسلمان در قطر توانسته‌اند پرچم خلاقیت، نوآوری و برتری‌جویی را بالا ببرند و در ساختن آینده‌ای مرفه‌تر و پیشرفته‌تر نقش داشته باشند و در عرصه‌های مختلف پیشگام باشند و در میادین مختلف اعم از ورزشی، اجتماعی، سیاسی یا اقتصادی مسئولیت خود را به حداکثر برسانند تا به شریک واقعی در برنامه‌ها و طرح‌های توسعه پایدار و چشم‌انداز ملی 2030 قطر تبدیل شوند.

فاطمه النعیمی قبل از پیوستن به کمیته عالی پروژه‌ها و میراث در قطر، سمت مدیر امنیت سایبری در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات و جامعه در شورای عالی ارتباطات و فناوری اطلاعات را بر عهده داشت.

در سال 2013 او به تیم کمیته عالی پروژه‌ها و میراث قطر نهادی که مسئول ارائه پروژه‌های زیرساختی مورد نیاز برای میزبانی جام جهانی فوتبال 2022 است، پیوست و تا زمانی که به سمت مدیر اجرایی ارتباطات در کمیته رسید، عهده‌دار مسئولیت‌های مختلف در این کمیته بوده است.

النعیمی، در دوران حضور در کمیته عالی پروژه‌ها و میراث، در دستیابی قطر به دستاوردهای بزرگ و مشارکت فعالانه آن برای میزبانی رویدادهای موفق جهانی در مسیر فراهم شدن زمینه سازماندهی جام جهانی 2022، نقش داشته است که از جمله برگزاری جام باشگاه‌های جهان در سال‌های 2019 و 2020 و همچنین در برگزاری بیست و چهارمین دوره جام خلیج و سوپرجام فوتبال آفریقا برای 3 سال متوالی حضور داشته و همچنین نظارت بر افتتاح تعدادی از استادیوم‌های جام جهانی قطر از جمله دو استادیوم که در اوج همه‌گیری ویروس کرونا احداث شد، عهده‌دار بوده است.

النعیمی انتخاب خود در فهرست جوایز رهبران ورزشی را نتیجه کار و تلاش بزرگ تیم فوق‌العاده خود در کمیته عالی پروژه‌ها و میراث در دوره گذشته برای سازماندهی جام جهانی 2022 قطر دانسته که برای اولین‌بار در خاورمیانه برگزار می‌شود.

او که دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه قطر است در مورد سهم زنان قطری و نقش آنها در سازماندهی جام جهانی 2022 تأکید کرد که تیم کمیته عالی پروژه‌ها و میراث شامل یک تیم برجسته از زنان جوانی که در برنامه‌های مختلف کمیته عالی سخت کار می‌کنند.

النعیمی مسئول ارتباط با شرکای داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور اطلاع‌رسانی در خصوص آخرین تحولات مربوط به زیرساخت‌ها و فرآیندهای عملیاتی میزبانی قطر از جام جهانی 2022 و اطمینان از مشارکت با آنها در مسیر میزبانی قطر برای این رویداد فوق‌العاده بوده است.

انتهای پیام
captcha