ضرورت انتقال تجربه جانبازان به جوانان
کد خبر: 3960633
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

ضرورت انتقال تجربه جانبازان به جوانان

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: امروز دو وظیفه مهم در قبال جانبازان نباید فراموش شود که وظیفه اول خدمت مخلصانه و صادقانه و دوم بهره‌گیری از خاطرات و تجربه‌های ارزشمند آنان که باید در ابعاد مختلف برای جوانان تبیین شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، غلامرضا کریمی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، عصر روز گذشته، 28 اسفند در آخرین نشست ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان مرکزی در سال ۹۹، اظهار کرد: فرا رسیدن روز چهارم ماه مبارک شعبان میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) که مزین به نام جانبازان عزیز است فرصتی ارزشمند و مغتنم برای تجلیل از بزرگمردانی است که در مقاطعی از انقلاب مردانه مقاومت کرده و حماسه‌های بزرگ آفریدند.

وی تصریح کرد: جانبازان سرمایه‌های راهبردی نظام اسلامی هستند و همچون چراغی پرفروغ سیره و رفتار آنها برای نسل امروز و فردا قابل الگوبرداری است. جانبازان، شهیدان زنده‌ای هستند که مجاهدت‌ها و فداکاری‌های آنان همواره پیش روی ملت ایران و نظام اسلامی است و امروز دو وظیفه مهم در قبال جانبازان نباید فراموش شود که وظیفه اول خدمت مخلصانه و صادقانه و دوم بهره‌گیری از خاطرات و تجربه‌های ارزشمند آنان که باید در ابعاد مختلف برای جوانان تبیین شود.

کریمی اضافه کرد: امسال با قرار گرفتن در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان مرکزی برنامه‌های بسیار خوب و اثرگذاری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد و فضای استان مرکزی در طول یکسال بار دیگر معطر به شهدا و دفاع مقدس شد.

وی تصریح کرد: یکی از بزرگترین کمک‌هایی که در سال‌جاری به ستاد گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس انجام شد ساختار و سازمان کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان بود. چراکه بستر بسیاری از فعالیت ها توسط جریان کنگره آماده شده بود و این بستر توانست ما را در کشور پیشگام کند.

این مقام مسئول بیان کرد: از سوم خرداد ماه سال ۹۹ تا امروز برنامه‌های ستاد چهل سالگی با مشارکت همه جانبه دستگاه‌ها و نهادها برگزار شد که موفقیت در اجرای مأموریت‌ها چشمگیر بود. مناسبت‌های زیادی در طی 10 ماهه گذشته وجود داشت که در قالب 5 هزار برنامه در راستای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس انجام شد.

کریمی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ با توجه به قرار گرفتن در چهل و یکمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس برنامه‌های شاخص و متنوعی در نظر گرفته شده که با محوریت کنگره شهدای استان مرکزی انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha