بازگشت فعالیت به 12 مرکز تخصصی شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان در سال نو/گذری بر فعالیت سال 99 و چشم‌انداز سال جدید
کد خبر: 3959804
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
حجت‌الاسلام شاهسونی خبر داد؛

بازگشت فعالیت به 12 مرکز تخصصی شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان در سال نو/گذری بر فعالیت سال 99 و چشم‌انداز سال جدید

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به اینکه در سال 99 فقط چهار مرکز حفظ و تفسیر تخصصی مؤسسه فعال بودند، گفت: سایر مراکز فعالیتی نداشتند و امیدوارم که در سال 1400، 12 مرکز تخصصی در بخش بانوان و آقایان فعالیت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا گفت: پیش‌بینی می‌شود که در تابستان سال 1400 با واکسینه کردن مردم فعالیت‌ها همانند گذشته انجام شود و بدین ترتیب هفتمین دوره طرح ملی رحله ویژه آقایان به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زمان ثبت‌نام از متقاضیان میزبانی این دوره از طرح رحله تا فروردین‌ 1400 ادامه دارد، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی مؤسسه به نشانی http://beytolahzan.ir/ درخواست خود را ارسال کنند. ثبت‌نام از آقایان متقاضی حضور در این طرح از ابتدای اردیبهشت‌ آغاز و این طرح در طول 40 روز از اواخر تیر تا اواخر مرداد با حفظ دو جزء از قرآن انجام می‌شود. در مجموع شش سال برگزاری این طرح، 10 هزار و 950 نفر نام‌نویسی کرده‌اند که شش هزار و 671 نفر موفق به حفظ اجزاء قرآن کریم شده‌اند. همچنین ششمین دوره طرح ملی رحله به صورت مجازی و محدود و با استقبال نسبی برگزار شد.

وی درباره ثبت‌نام مدارس تخصصی شبانه‌روزی حفظ و تفسیر قرآن بیان کرد: از اردیبشهت‌ و همراه با طرح ملی رحله ثبت‌نام آغاز می‌شود و امیدواریم طی سال 1400 شعب نیمه‌فعال فعالیتشان را از سر بگیرند. همچنین با دارا بودن 12 مرکز شبانه‌روزی در سال گذشته، فقط چهار مرکز (یک مرکز ویژه بانوان در نی‌ریز و سه مرکز ویژه آقایان در استهبان، مشهد و بیرجند) فعال بودند و سایر مراکز فعالیتی نداشتند. امسال هم طبق روال گذشته حفظ حافظان دوره 99 در مرداد به اتمام می‌رسد و در صورت ریشه‌کنی کرونا و اجازه ستاد ملی مقابله با کرونای استان، همایش تجلیل از حافظان برگزار خواهد شد، اما به دلیل عدم برگزاری در سال گذشته، همایش سالانه حافظان دوسالانه(با حضور حافظان سال 98-99)  و با دعوت از 400 حافظ کل مؤسسه برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه دوره جذب علاقه‌مندان به حفظ در مراکز شبانه‌روزی طبق روال گذشته است، گفت: پس از ثبت‌نام طرح یک ساله، آزمون ورودی و مصاحبه انجام می‌شود و سپس شرکت‌کنندگان در دوره آزمایشی 40 روزه حضور می‌‌یابند و پس از کسب موفقیت در آزمون پایانی به دوره اصلی، که اواخر شهریور و اوایل مهر برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

شاهسونی درباره اینکه پس از کرونا رویکرد مجازی مؤسسه ادامه خواهد یافت؟ تصریح کرد: مزایای دوره حضوری و دوره مجازی معلوم است و درصددیم که در کنار فعالیت‌های حضوری، فعالیت‌های مجازی را ادامه دهیم. البته شیوع کرونا به فعالیت مؤسسات قرآنی ضربه زد، اما آنها فعالیت خود را در فضای مجازی با جدیت دنبال کردند. بیت‌الاحزان نیز در این ایام در کنار فعالیت مجازی، دو طرح حفظ تلفنی قرآن و طرح ملی آیات زندگی را طرح‌ریزی و دنبال کرد و با استقبال مخاطبان روبرو شد و امیدواریم پس از ریشه‌کنی کرونا فعالیت‌های مجازی جدی‌تر تداوم یابد.  

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان در پایان با تبریک ایام نوروز و اعیاد پیش‌ روی شعبان‌المعظم، اظهار کرد: امیدوارم مؤسسات قرآنی به کرونا به عنوان آزمایش الهی نگاه کنند و با ایده‌های خلاقانه برای ترویج فرهنگ قرآنی بکوشند و از تجربیاتشان برای فعالیت بهتر و باکیفیت‌تر قرآنی در افق 1400 استفاده کنند و در راستای جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری به منظور تربیت 10 میلیون حافظ قرآن گام بردارند.

انتهای پیام
captcha