رویکرد سازمان اوقاف بهره‌مندی از مشارکت مردم در فعالیت‌های قرآنی است
کد خبر: 3952131
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸

رویکرد سازمان اوقاف بهره‌مندی از مشارکت مردم در فعالیت‌های قرآنی است

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه رویکرد سازمان اوقاف تلاش برای مردمی کردن فعالیت‌های مرتبط با آموزش قرآن و تبلیغ معارف قرآنی است، گفت: باید تلاش کنیم مساجد و بقاع و خانه به پایگاه آموزش قرآن تبدیل شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه امشب در مراسم تجلیل از پیشکسوتان قرآنی گیلان که در بقعه امامزاده عبدالله شهر لنگرود برگزار شد، با اشاره به افزایش ظرفیت‌های قرآنی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: هدف نهایی برنامه‌های قرآنی کشور این است که شرایط انس با قرآن را برای مردم فراهم کنند. فعالیت‌های قرآنی برای این انجام می‌شود تا مردم را تشویق کند با قرآن رابطه مستمر و جاری داشته باشند.

وی قرائت مستمر و روزانه قرآن را از زمینه‌های ایجاد انس با قرآن خواند و افزود: کلمات قرآن معمولی نیست و کلام خداوند است، لذا قرائت آیات قرآن تاثیرات شگرفی بر انسان دارد.

وی تلاوت قرآن را مرحله دوم ایجاد انس با قرآن دانست و گفت: تفاوت تلاوت و قرائت، توام بودن با تدبر برای فهم بیشتر مفاهیم قرآن در تلاوت است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مرحله سوم انس با قرآن تبدیل فهم قرآن به عمل است، گفت: قرآن خواندن، فهمیدن آیات آن و عمل به مفاهیم قرآنی برای همه لازم است.

قره‌شیخلو با بیان اینکه رویکرد سازمان اوقاف تلاش برای مردمی کردن فعالیت‌های مرتبط با آموزش قرآن و تبلیغ معارف قرآنی است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم مساجد و بقاع و خانه به پایگاه آموزش قرآن تبدیل شود.

یادآوری می‌شود؛ در پایان این مراسم با حضور رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیرکل اوقاف گیلان، امام جمعه و فرماندار لنگرود از 30 نفر از پیشکسوتان و اساتید قرآنی گیلان با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha