مشارکت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی گیلان در پویش ملی «من مادرم بچه‌های ایران فرزند من»
کد خبر: 3951935
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴

مشارکت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی گیلان در پویش ملی «من مادرم بچه‌های ایران فرزند من»

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس گیلان گفت: گروهی از دانشجویان عضو سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان اعلام آمادگی کردند تا در پویش ملی «من مادرم بچه‌های ایران فرزند من» مشارکت کنند و یک کاشی یادبود زیبا با طرح معرق سنتی مزین به نام مادران شهدای گیلان در مدرسه احداثی نماد مشارکت مردم استان در امر مقدس مدرسه سازی نصب شود.

علی دقیق، مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه طرح آجر به آجر در راستای جلب و جذب مشارکت‌های خرد مردمی و البته با هدف فرهنگسازی در امر حسنه مدرسه سازی راه اندازی شده است، اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و به تبع آن برنامه زیر نظام تامین فضا و تجهیزات و فناوری بر جذب حداکثری مشارکت‌های مردمی در طراحی و ساخت، مقاوم سازی و تجهیز و نگهداری فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی تاکید دارد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش در سال‌جاری اقدام به تهیه طرح‌های تحولی از جمله طرح تحولی مشارکت‌های مردمی آجر به آجر نموده است. بی شک اقدام ارزشمند خیرین مدرسه ساز در طول چند دهه اخیر اثر گذار و بسیار گرانبها بوده و نقش بسزایی در گسترش عدالت آموزشی در اقصی نقاط کشور داشته است. از این رو آشنا کردن مردم با جامعه خیرین مدرسه ساز و توسعه فرهنگ مدرسه سازی و گسترش این تفکر میان آحاد جامعه امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. در این میان استفاده از ظرفیت بانوان جامعه در ترویج این رویکرد بسیار حائز اهمیت است که جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس پویش جدیدی به نام «من مادرم، بچه‌ها‌ی ایران فرزند من» را از ابتدای دی ماه سال‌جاری برگزار کرده است.

دقیق گفت: پویش ملی «من مادرم بچه‌های ایران فرزند من» که زیر مجموعه طرح آجر به آجر تعریف شده با همان هدف گسترش فرهنگ مدرسه سازی و با تمرکز بیشتر بر نقش محوری و تاثیرگذاری بانوان در فرهنگ سازی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس گیلان با بیان اینکه ۱۷ درصد از کل خیران کشور را بانوان تشکیل داده‌اند، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این پویش افزایش آگاهی و جلب مشارکت بانوان در امر مقدس مدرسه سازی است که با رویکرد گسترش فرهنگ مدرسه سازی و بهره گیری از ظرفیت عظیم بانوان و مادران نیک اندیش کشورمان اجرایی شده است.

وی بیان کرد: در واقع آقایان هم به عنوان هدیه‌ای ارزشمند به مادران، همسران و... به مناسبت روز زن و مادر می‌توانند در این طرح شرکت کنند، شکی نیست که همه مادران این سرزمین نسبت به همه بچه‌های این سرزمین، حس مادرانه دارند، حال که قرار است با پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من»، مادران این سرزمین آجر به آجر برای بچه‌های این سرزمین و فرزندان خودشان مدرسه بسازند، چه زیباست که امسال به مناسبت روز مادر، هدیه‌ای متفاوت به نیابت از مادران مهربان به بچه‌های بدون مدرسه حتی به اندازه یک آجر تقدیم کنند.

دقیق با بیان اینکه گیلان در کشور مقام دوم مشارکت مردمی را در طرح آجر به آجر دارد، تصریح کرد: مشارکت در مدرسه سازی با مراجعه به سایت ajorbajor.ir و درج نام، تصویر و شماره همراه مادران و دریافت پوستر مشارکت و به اشتراک گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند همراه با یک شاخه گل، هدیه‌ای زیبا و ماندگار به مادران مهربان باشد.

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان با اشاره به پیشنهاد سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان و موافقت اداره کل نوسازی مدارس استان جهت مشارکت در پویش ملی «من مادرم بچه‌های ایران فرزند من»، گفت: گروهی از دانشجویان عضو سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان اعلام آمادگی کردند تا در این پویش مشارکت کنند و در ازای این مشارکت و جمع‌آوری مبلغ بیست و پنج میلیون ریال یک کاشی یادبود زیبا با طرح معرق سنتی مزین به نام مادران شهدای گیلان در مدرسه احداثی نماد مشارکت مردم استان گیلان در امر مقدس مدرسه سازی نصب شود.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی گیلان به عنوان اولین نهاد به صورت مشارکتی در پویش ملی آجر به آجر شرکت کرده که از سایر مراکز دانشگاهی واجرایی هم برای حضور در این پویش دعوت می‌کنیم تا یک اثر ماندگاری را به جا بگذارند.

انتهای پیام
captcha