خبرگزاری ایکنا؛ بستری برای بیان توانمندی و دستاوردهای قرآنی استان
کد خبر: 3951918
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
رئیس جهاددانشگاهی واحد گیلان مطرح کرد:

خبرگزاری ایکنا؛ بستری برای بیان توانمندی و دستاوردهای قرآنی استان

رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان در هشتمین سالروز افتتاح ایکنای گیلان گفت: این خبرگزاری می‌تواند بستری برای بیان توانمندی و دستاوردهای قرآنی استان محسوب شود و مرجعی برای اخبار و فعالیت‌های قرآنی دیگر رسانه‌ها قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از گیلان، فریبرز جمال‌زاد فلاح، رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان امروز، 15 بهمن به مناسبت سالروز افتتاح ایکنای گیلان در دیدار با خبرنگاران این مجموعه که با حضور سیده فاطمه شفیعی، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان و حمیدرضا مسکنی، معاون پشتیبانی جهاددانشگاهی گیلان در دفتر ریاست برگزار شد، با بیان اینکه خبرگزاری ایکنا منشا خیر و برکت است، اظهار کرد: خبرگزاری ایکنا با رسالتی که دارد به صورت تخصصی و تحلیلی سوژه‌پردازی می‌کند.

وی با بیان اینکه خبرگزاری ایکنا می‎‌تواند اثرات بزرگی در فعالیت‌های قرآنی استان برجا بگذارد، افزود: این خبرگزاری می‌تواند بستری برای بیان توانمندی و دستاوردهای قرآنی استان محسوب شود و مرجعی برای اخبار و فعالیت‌های قرآنی دیگر رسانه‌ها قرار گیرد.

جمال‌زاد بیان کرد: بهره‌گیری از کارشناسان متخصص و اساتید برجسته قرآنی در استان که در کشور نیز زبان‌زد هستند می‌تواند نقش مهمی در توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه ایفا کند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان با اشاره به تجربه و فعالیت خبرنگاران ایکنا، گفت: با هدف پویایی خبرگزاری ایکنا به عنوان یک خبرگزاری تخصصی و بین‌المللی برنامه‌هایی برای جذب خبرنگار افتخاری و دانشجویی پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در راستای انجام کار تخصصی و تحلیلی، باید از مقالات و یادداشت‌ صاحبنظران بیش از پیش بهره‌مند شوید که در این راستا مقالات و پایان‌نامه‌های دانشجویی تحصصی حوزه دین و علوم قرآنی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

در ادامه سیده فاطمه شفیعی، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان اظهار کرد: 20 آبان ماه 1382 همزمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) در ماه مبارک رمضان، نخستین خبرگزاری بین‌المللی قرآن کریم(ایکنا) وابسته به جهاددانشگاهی کشور راه‌اندازی شد.

وی افزود: 15 بهمن سال 91 در سی و چهارمین فجر انقلاب اسلامی، 29امین شعبه خبرگزاری ایکنا در استان گیلان با حضور حجت‌الاسلام شهید سید مهدی تقوی، مدیرعامل وقت خبرگزاری ایکنا آغاز به کار کرد و امروز در 42امین فجر انقلاب اسلامی هستیم و هشت سال از آغاز به کار فعالیت‌های ایکنا در گیلان می‌گذرد.

شفیعی گفت: امسال 15 بهمن ماه مقارن با میلاد یکی دیگر از اولیا الهی و بانوی اسوه و الگوی جهانیان در مهرورزی و نوع دوستی حضرت فاطمه(س) همزمان با هشتمین سالروز تاسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در گیلان است که از زحمات و تلاش‌های آنان در طی این سال‌ها قدردانی می‌کنم. در طول این سال‌ها بارها و بارها شاهد رشد و پیشرفت فعالیت‌ها و حضور موثر و جریان‌ساز این خبرگزاری در استان از لحاظ کمی و کیفی بودیم و حتی رتبه‌های بسیار خوبی را در ارزیابی‌های کشوری کسب کردیم.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان تصریح کرد: رسانه‌ها با رویکردهای مختلفی از جمله اطلاع‌رسانی، آموزش و ... فعالیت می‌کنند و ایکنا با رویکرد قرآنی و با رفتار اخلاق مدارانه تلاش کرده تا به دور از دامن زدن به اختلافات، مسیر رشد و پیشرفت فعالیت‌های قرآنی را فراهم کند؛ تا به امروز تلاش صادقانه و آگاهانه همکاران این رسانه نگذاشته بازی‌های نامطلوب رسانه‌ای جایی در این خبرگزاری داشته باشد و ان‌شاءلله به همین صورت هم ادامه دارد.

وی با اشاره به تخصصی بودن و توجه به مخاطب خاص در ایکنا، بیان کرد: علاوه‌بر اطلاع رسانی و انعکاس فعالیت‌ها و اخبار قرآنی، همواره ترویج و ترغیب جامعه به رفتار و اخلاق قرآنی در ایکنا مورد توجه قرار دارد؛ امیدوارم ایکنای گیلان بتواند همچنان فعالیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف ترویج، آگاه‌سازی و غنی‌سازی فعالیت‌های قرآنی تداوم بخشد.

شفیعی ادامه داد: لازم است که خلاقیت و جذابیت برای عرضه محصولات فاخر فرهنگی ایرانی اسلامی با مختصات و ابعاد جهانی برای تبلیغ و ترویج آموزه‌های قرآنی تداوم یابد و همچنین توجه به مطالعات بین رشته‌ای و کاربردی‌سازی علوم قرآنی در راستای منشور مرجعیت علمی قرآن کریم در دستورکار ایکنا در مسیر پیش رو قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha