محفل قرآنی «کوثر وحی» ویژه بانوان در رشت برگزار شد
کد خبر: 3951718
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰

محفل قرآنی «کوثر وحی» ویژه بانوان در رشت برگزار شد

محفل انس با قرآن كريم ويژه بانوان به ‌مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن عصر روز گذشته در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، محفل انس با قرآن «کوثر وحی» ويژه بانوان به ‌مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت دهه مبارک فجر همزمان با سراسر کشور با همکاری اتحادیه موسسات و تشکل‌های مردمی ـ فرهنگی قرآن و عترت استان و سازمان تبلیغات اسلامی گیلان، با حضور اساتید برجسته و بانوان قرآنی عصر روز گذشته، 14 بهمن در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در حاشیه این محفل قرآنی اظهار کرد: انسان خلیفه الهی است و براساس آیه 19 سوره مریم «وَإِنْ مِنْكُمْ إِلَّا وَارِدُهَا» این توانایی را دارد که از دل جهنم عبور کند و به بهشت برسد.

وی با اشاره به اینکه یکی از بهشت‌های برزخی همین جلسات قرآنی است، افزود: باطن این جلسات قرآنی نور و ملکوتی است، حضور در این جلسه مصداق توسل به حضرت زهرا(س) است اگر ظلمات حجاب دنیا کنار برود شما بهشت را درک می‌کنید زیرا مجلس ذکر حضرت زهرا(س)، مجلس بهشتی است.

مهدوی گفت: با وجود اینکه ظلم، جهالت می‌آورد اما گاهی جهل انسان باعث بروز ظلم می‌شود، خداوند هم در قرآن کریم منشا جهل را ظلم می‌داند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه روز میلاد حضرت زهرا(س)، روز ولی الله و الگوی همه نه فقط زنان است، تصریح کرد: نام فرزندان‌مان را «فاطمه» می‌گذاریم اما سبک زندگی ما در فرزندپروری و فرزندآوری فاطمی نیست یا نام «علی» را برمی‌گزینیم اما علوی زندگی نمی‌کنیم، حافظ قرآن هستیم اما عامل به قرآن نیستیم و سبک زندگی قرآنی نداریم.

وی با اشاره به همزمانی میلاد حضرت زهرا(س) با میلاد امام(ره) ادامه داد: حضرت روح‌الله در کتاب‌هایش همواره به دنبال باطن مناسک مذهبی است، ایشان فرمودند «مرد از دامن زن به معراج می‌رود» یعنی مرد از دامن پاک و مطهر زن به عروج می‌رسد لذا اگر تاریخ را رصد کنیم در میابیم که شهدا پرورش یافته مادرانی مومن و اهل توسل هستند به عبارتی مقام مادری، مقام عظیمی است که در دامن آن ولی الله پرورش می‌یابد.

یادآور می‌شود، در محفل قرآنی کوثر وحی، صغری خورشیدی، منا محمدزاده، سوگند رفیع‌زاده از قاریان برجسته استان آیاتی از کلام‌الله مجید را قرائت کردند. در پایان هم از مادر شهید قرآنی «فیض اله لایق برحق» تکریم شد. همچنین به قید قرعه به 14 نفر از بانوان حاضر در این محفل قرآنی کتاب صحیفه فاطمیه اهدا شد.

انتهای پیام
captcha