بزرگداشت دهه فجر را وظیفه‌ای دینی و ملی بدانیم
کد خبر: 3950484
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵

بزرگداشت دهه فجر را وظیفه‌ای دینی و ملی بدانیم

امام جمعه شهرستان بندر انزلی با بیان اینکه امسال به دلیل کرونا نباید شرایط به گونه‌ای باشد که بزرگداشت دهه فجر مورد غفلت قرار گیرد، گفت: برجسته کردن دهه فجر که آغاز همه نعمت‌هاست باید به خوبی معرفی شود و نسبت به این مسئله به عنوان وظیفه دینی و انگیزه ملی نگاه کنیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام سیدعبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه بندر انزلی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بندرانزلی که در سالن جلسات هتل بازنشستگان تأمین اجتماعی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه همه ما در مسئولیتی که هستیم به برکت نظام اسلامی است، اظهار کرد: طی ۴۲ سالی که از استقرار این نظام مقدس می‌گذرد، با وجود برخی از کاستی‌ها، نظام با قدرت پیش می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی و خدمتگزاری برای مردم را نعمت بدانیم، گفت: مردم ما با وجود همه سختی‌هایی که داشتند، می‌دانند که نظام اسلامی یک نعمت است. وظیفه همه ماست که در دهه فجر دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب را معرفی کنیم. مخصوصا مسئولان دستگاه‌های دولتی به عنوان کسانی که مدیریت جامعه را در دست دارند، باید پیشتاز باشند.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل کرونا نباید شرایط به گونه‌ای باشد که بزرگداشت دهه فجر مورد غفلت قرار گیرد، تصریح کرد: برجسته کردن دهه فجر که آغاز همه نعمت‌هاست از ورود امام خمینی(ره) تا پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن، باید به خوبی معرفی شود و نسبت به این مسئله به عنوان وظیفه دینی و انگیزه ملی نگاه کنیم.

شمس‌الدین با تاکید بر اینکه به دلیل کرونا جامعه تحت فشار است و این بیماری تبعات بسیار زیادی را در زندگی مردم ایجاد کرده است، گفت: نباید اجازه دهیم دشمن از این فرصت استفاده کند و اگر ما اقدام نکنیم آنها کار خودشان را می‌کنند تا دستاوردهای نظام اسلامی را نادیده بگیرند. البته این به معنی نفی کمبودها و سوء مدیریت‌ها در جامعه نیست.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کرد: به ویژه امسال که راهپیمایی نداریم و اگر باشد بسیار کوچک و محدود برگزار می‌شود باید تلاش کنیم دستاوردها را بسیار پررنگ‌تر از سال‌های قبل بیان ‌کنیم وگرنه دشمن فرصت پیدا کرده و تبلیغات سوء را بیشتر انجام خواهد داد. باید با وحدت نظر و با استفاده از توانمندی‌هایی که در استان و کشور وجود دارد، خدمت بیشتری به مردم داشته باشیم و کاستی‌ها را بیش از پیش جبران کنیم.

دهه فجر امسال۵۶ پروژه در بندر انزلی به بهره‌برداری می‌رسد

در ادامه اسماعیل میرغضنفری، فرماندار شهرستان بندرانزلی بیان کرد: ما هیچ وقت به آمریکا دل خوش نکردیم و دلخوش نخواهیم کرد زیرا دشمنی آنها با ما بر اساس قسمی است که خورده‌اند و قدمی است که ما عقب نخواهیم گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه ایران هیچگاه جنگ‌طلب و جنگ‌افروز نبوده و به دنبال رفتار خارج از عرف نیست و نخواهد بود، افزود: ولی برای حفظ کیان و حفاظت از دستاوردهای نظام تلاش می‌کند.

میرغضنفری با اشاره به اینکه علی رغم وجود برخی مشکلات از جمله در حوزه اقتصادی که برخی مربوط به تحریم‌ها و برخی مربوط به رفتار مسئولان است، گفت: ولی مردم همواره پای کار هستند و به تعهد خود نسبت به نظام عمل کردند.

فرماندار بندرانزلی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال ۵۶ پروژه با ۸۴ میلیارد و ۷۰۴ میلیون تومان اعتبار تقدیم مردم شهرستان خواهد شد، تصریح کرد: در ۲۲ بهمن امسال به دلیل کرونا راهپیمایی نداریم، اما این مساله نباید موجب غفلت از ادای وظایفمان در قبال این ایام باشد و علاوه بر آنکه تکالیف اداری و اعتقادی هم داریم که باید در حد بضاعت خود برای گرامیداشت این ایام تلاش ‌کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام عباس صباحی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه در همه شهرستان‌ها ستاد اقامه نماز به ریاست امام‌جمعه و رئیس اداره تبلیغات اسلامی دایر است، اظهار کرد: برنامه‌های این ستاد جهت ترویج و توسعه فرهنگ نماز اجرا می‌شود و ما نیز تلاش می‌کنیم شاخص‌هایی که هر سال اعلام می‌شود به خوبی به انجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۴ نماز جماعت در ادارات شهرستان انزلی با حضور روحانیون اقامه می‌شود، تصریح کرد: اگر اداره‌ای خواستار اقامه نماز جماعت باشد برای اعزام روحانی می‌توانیم اقدام لازم را انجام دهیم و طبق تعریف وزارتخانه پرداخت حق‌القدم ائمه جماعت بر عهده همان سازمان است.

انتهای پیام
captcha