گسترش فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در سطح دانشگاه‌های گیلان
کد خبر: 3947677
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱

گسترش فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در سطح دانشگاه‌های گیلان

نشست هم‌اندیشی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان با معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه های استان برگزار و در این نشست طرح ها و برنامه های قرآنی دانشگاه های استان مطرح و بررسی شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، نشست هم‌اندیشی سیده فاطمه شفیعی، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان با حجت‌الاسلام محمدرضا ملکی، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های گیلان به منظور گسترش فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در سطح دانشگاه‌های استان، صبح امروز 25 دی ماه در دفتر معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان برگزار شد.

محوریت این نشست تاکید بر توسعه فعالیت‌های قرآنی جهت پاسخگویی به نیازهای دینی و فرهنگی جوانان، دانشجویان و دانشگاهیان بود و همچنین مباحثی درباره قرآن شناسی، سوره شناسی و تحقیق ساختاری، نقد و بررسی تالیفات قرآنی و علوم اسلامی مطرح شد.

برگزاری نشست‌های کارشناسانه و تخصصی با موضوعات متنوع میان‌رشته‌ای و قرآن و عترت، شناسایی و معرفی نخبگان قرآنی در بین جامعه دانشجویی و دانشگاهی، کاربردی سازی مطالعات قرآنی و ارتقای همکاری‌ها و تعاملات جامعه دانشگاهی برای ترویج فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و علمی در بین جامعه دانشجویی از دیگر محورهای این نشست هم‌اندیشی بود.

در این نشست پیشنهاداتی نظیر بهره‌مندی از زبان هنر برای نشر فرهنگ قرآنی و ارزش‌های اسلامی، تمرکز بر تولید محتوای قرآنی در فضای مجازی با توجه به مخاطب پسندبودن و سهولت دسترسی، جذب ایده‌ها برای جریان سازی فعالیت های قرآنی در سطح دانشگاه های استان، بهره‌مندی از نیروی انسانی مبتکر و جوان جهت نشر مفاهیم فرهنگی و قرآنی، برنامه‌ریزی برای بهبود و ارتقای رفتار و ترویج سبک زندگی اسلامی در بین دانشجویان و دانشگاهیان، بهره‌مندی از ظرفیت ائمه جماعات و کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها در جهت اهداف شورای فعالیت های قرآنی دانشگاه های استان و همچنین معرفی و کاربردی سازی پایان‌نامه‌های برتر در حوزه علوم و معارف قرآنی مطرح شد.

اجرای طرح «دانشجو معلم قرآن» از سوی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان و با همکاری نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه های استان به عنوان هدف مشترک برنامه‌ریزی شد که اجرای این طرح تربیت مربی آموزش قرآن کریم، گسترش و توسعه معرفت و فرهنگ قرآنی میان دانشجویان، شناسایی استعدادهای بالقوه قرآنی دانشجویان را به دنبال دارد.

انتهای پیام
captcha