راه‌اندازی دستگاه پلاسما فرزیس به همت خیران در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3943665
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷

راه‌اندازی دستگاه پلاسما فرزیس به همت خیران در خراسان‌جنوبی

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: به همت خیران و هیأت‌های مذهبی استان، یک دستگاه بلاست فریزر در استان راه‌اندازی و ظرفیت ذخیره پلاسما افزایش یافت.

راه‌اندازی دستگاه پلاسما فرزیس به همت خیران در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ابراهیم میری مقدم، مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی، امروز، هفتم دی‌ماه، در مراسم راه‌اندازی دومین دستگاه پلاسما فرزیس و دستکاه بلاست فریزر در استان، اظهار کرد: این دستگاه به همت خیرین در استان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه این دستگاه حدود 450 میلیون تومان هزینه داشته که تماما توسط خیران خریداری شده، افزود: این دستگاه امکان فریز کردن 48 پلاسما را به صورت همزمان در بازه کمتر از یک ساعت دارد.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: این در حالی است که دستگاه‌های قبلی امکان فریز کردن 12 پلاسما را در این بازه زمانی داشتند.

میری مقدم با بیان اینکه امیدواریم با این توانایی به دست آمده در بازه کوتاه‌تری بتوانیم فرآورده‌ها را برای کمک به بیماران کرونایی آماده کنیم، تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا در مردادماه یک دستگاه پلاسما فرزیس در استان راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه حداقل در یک شیفت در مرکز انتقال خون می‌توانیم بین 10 تا 15 پلاسما را اخذ کنیم، خاطرنشان کرد: این دستگاه توسط شرکت ایرانی تولید شده است.

انتهای پیام
captcha