تجلیل از برگزیدگان طرح تشویقی حافظان پنج جزء قرآن کریم گیلان
کد خبر: 3941574
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷

تجلیل از برگزیدگان طرح تشویقی حافظان پنج جزء قرآن کریم گیلان

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان از اهدای جوایز برگزیدگان آزمون طرح تشویقی حافظان پنج جزء قرآن کریم در گیلان خبرداد.

به گزارش ایکنا از گیلان، محمدمهدی قربانیان، رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف گیلان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آزمون طرح تشویقی حافظان پنج جزء قرآن کریم و آزمون حفظ زیر 10 سال به دلیل شیوع ویروس کرونا 13 و 14 شهریور ماه امسال در 13 شهرستان برگزار شد.

وی افزود: در آزمون طرح تشویقی حافظان پنج جزء قرآن کریم 133 نفر شامل 81 خانم و 52 آقا و در آزمون حفظ زیر 10 سال 168 نفر شامل 88 خانم و 80 آقا شرکت کردند؛ این دو آزمون در 13 شهرستان آستارا، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، تالش، رشت، رودبار، رودسر، شفت، صومعه‌سرا، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال برگزار شد.

قربانیان با بیان اینکه 42 حافظ گیلانی در این آزمون حد نصاب قبولی را کسب کردند، تصریح کرد: در طرح تشویقی به ازای حفظ پنج جزء قرآن کریم، مشروط بر آنکه حافظ قرآن در آزمون‌های سال 96 و 97 موفق به شرکت در آزمون و یا قبولی و دریافت گواهینامه در آن پنج جزء از سامانه www.quranedu.ir نشده باشند، مبلغ 5 میلیون ریال(پانصدهزار تومان) کمک‌هزینه سفرهای زیارتی به قبول شدگان در آزمون تعلق می‌گیرد.

وی یادآور شد: پس از بررسی نتایج آزمون و تایید به صورت متمرکز توسط مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، گواهینامه قبول شدگان در آزمون بر اساس نتایج نهایی منتشر شده از سوی مرکز امور قرآنی صادر و در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان قرار گرفته است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص حفظ قرآن کریم، گفت: ظرفیت و بضاعت گیلان در موسسات قرآنی و بقاع متبرکه استان در حد مطلوب است.

انتهای پیام
captcha