تخلیه الکترونیکی صندوق‌های صدقات خانگی
کد خبر: 3937560
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان خبرداد:

تخلیه الکترونیکی صندوق‌های صدقات خانگی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گیلان گفت: با بهره‌مندی از دستگاه‌های کارتخوان اندرویدی، صندوق‌های صدقات خانگی در گیلان به صورت الکترونیکی تخلیه می‌شوند.

به گزارش ایکنا از گیلان، سیدمجتبی جلالی‌پور، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رویکرد این نهاد در تحقق امداد الکترونیک و همچنین تداوم شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: پرداخت صدقات به صورت الکترونیکی یکی از روش‌های مؤثر جلوگیری از حذف پول فیزیکی و در نتیجه شیوع و گسترش این بیماری است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گیلان، با اشاره به رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی صنادیق صدقات هنگام تحویل به مشترکین عزیز، ادامه داد: تمامی نیروهای تخلیه گر صندوق‌های صدقات خانگی به دستگاه کارت‌خوان سیار (pos اندرویدی) مجهز شده‌اند و هنگام مراجعه به درب منازل مشترکین صدقات و تخلیه صندوق‌ها، رسید الکترونیکی وجوه دریافتی را به‌صورت آنی صادر و به مشترکین تحویل می‌دهند و هم‌زمان پیامک مبلغ واریزی نیز برای آن‌ها ارسال می‌شود.

وی، با برشمردن برخی از مزایای این شیوه، گفت: افزایش اعتماد و اطمینان مشترکین و نیکوکاران، افزایش دقت و سرعت، کاهش زمان تخلیه، جلوگیری از انتشار و شیوع بیماری کرونا، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکین، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی از ویژگیهای این روش است.

جمع‌آوری بیش از 8 میلیارد تومان صدقه در سالجاری

جلالی‌پور، با بیان اینکه طی امسال بیش از 8 میلیارد تومان صدقه پرداخت شده است، تصریح کرد: هم اکنون بیش از 257 هزار و 500 نفر از مردم این استان مشترک صندوق صدقات هستند که مبالغ نقدی دریافتی از سوی مردم خیر برای کمک به خرید، ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن مددجویان، کمک به ازدواج نیازمندان، کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و هزینه‌های درمانی نیازمندان، کمک موردی به نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی و تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاریابی مددجویان هزینه می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گیلان با تاکید بر اینکه تلاش می‌گردد روش‌های غیرحضوری پرداخت صدقات جایگزین ‌روش‌های سنتی شود، اضافه کرد: نیکوکاران می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری#۰13*۸۸۷۷* با سهولت صدقه روزانه خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام
captcha