خاطرات مادران و همسران شهدا ثبت می‌شود
کد خبر: 3936728
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
با اجرای طرح «معینه»؛

خاطرات مادران و همسران شهدا ثبت می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز از اجرای طرح «معینه» در البرز خبر داد و گفت: در قالب این طرح تصاویر و ویدئوهایی از خاطره‌گویی مادران و همسران شهدا ثبت و ضبط می شود.

خاطرات مادران و همسران شهدا ثبت می‌شود

ابوالفضل اسلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به نقش بی بدیل مادران و همسران شهدا در ترویچ فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت، گفت: مادران شهدا با تربیت فرزندای صالح امروز باعث افتخار و سربلندی ایرانی اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه نقش زنان به‌ویژه مادران و همسران شهدا در شكل‌گیری، تداوم و اقتدار نظام جمهوری اسلامی بسیار برجسته است، افزود: امروز نیز مادران و همسران شهدا ادامه دهنده راه انقلاب و شهدا هستند.

این مسئول در ادامه از اجرای طرح سراسری «معینه» همزمان با هفته بسیج برای اولین بار در البرز خبر داد و گفت: این طرح یکی از مهم‌ترین برنامه های حوزه زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است که با محوریت مادران و همسران شهدا در البرز برگزار می شود.

اسلامی با اشاره به اینکه طرح معینه، خدمت رسانی به مادران و همسران شهدا را در سطح شهرستان‌های استان دنبال می کند، گفت: خدمات رسانی به خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان به ویژه مادران، همسران شهدا و زنان رزمنده با کمک بسیجیان انجام می شود.

وی با اشاره به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در جامعه، تصریح کرد: با توجه به افزایش میانگین سنی مادران و همسران شهدا و مشکلات ناشی از کهولت و بیماری، در این ایام آنها نیازمند همدلی و همراهی بیشتر به‌ویژه در حوزه درمان و دارو و نظافت خانه و کارهای شخصی هستند که این هدف در قالب طرح معینه با هدف دلجویی و تکریم خاندان معظم شهدا محقق خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز تصریح کرد: با اجرای طرح معینه تصاویر و ویدئوهایی از خاطره گویی مادران و همسران شهدا نیز ثبت و ضبط می شود. همچنین اسناد، تصاویر و دست نوشته های مربوط به شهدا نیز جمع آوری خواهد شد تا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha