ثبت نخستین وقف مشارکتی امسال در شهرستان آستانه اشرفیه
کد خبر: 3934594
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

ثبت نخستین وقف مشارکتی امسال در شهرستان آستانه اشرفیه

رئیس اداره اوقاف آستانه اشرفیه گفت: نخستین وقف مشارکتی امسال گیلان در شهرستان آستانه اشرفیه به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال به ثبت رسید.

علی خوشخو، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستانه اشرفیه در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اعلام این خبر اظهار کرد: محمدعلی رجب‌خواه اصیل، واقف با حضور در اداره اوقاف و دفترخانه اسناد رسمی به نمایندگی از طرف خیرین، هیئت امنا و اهالی دهستان دهسر قطعه زمینی به مساحت ۳۴۴ مترمربع را وقف مسجد صاحب الزمان(عج) دهستان دهسر کرد.

وی با بیان اینکه ارزش تقریبی این وقف یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است، افزود: این قطعه زمین برای ساخت پارکینگ، انباری و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

خوشخو با بیان اینکه تولیت این وقف بر عهده اداره اوقاف و امور خیریه آستانه اشرفیه گذاشته شده است، گفت: در صورت درآمد زا شدن این موقوفه، فواید حاصل از آن صرف تعمیرات مسجد صاحب الزمان(عج) دهستان دهسر خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف آستانه اشرفیه به رویکرد جدید سازمان اوقاف در خصوص ترویج وقف‌های مشارکتی اشاره و تصریح کرد: در این نوع وقف هر شخص بسته به میزان مشارکت مالی در وقف سهیم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه موقوفه مسجد صاحب الزمان(عج) دهسر سومین وقف مشارکتی گیلان است، بیان کرد: هدف وقف مشارکتی، مشارکت دادن همه مردم در توسعه و ترویج فرهنگ وقف است.

انتهای پیام
captcha