درخشش بانوی گیلانی در مسابقات سراسری تفسیر قرآن
کد خبر: 3934191
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

درخشش بانوی گیلانی در مسابقات سراسری تفسیر قرآن

«مژگان نجفی» بانوی گیلانی در مرحله کشوری چهلمین‌وسومین دوره مسابقات سراسری تفسیر قرآن، رتبه پنجم را کسب کرد.

به گزارش ایکنا از گیلان، مرحله کشوری چهل‌وسومین دوره مسابقات تفسیر عمومی قرآن کریم، دوم آبان‌ماه به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار ‌شد.

غلامرضا خداداد از فومن، مهدی ربیعی از لاهیجان، مژگان نجفی از آستانه اشرفیه و سودابه رمضان‌پور از رودسر به عنوان برگزیدگان مرحله استانی از گیلان در این رقابت شرکت کردند که در نهایت مژگان نجفی از آستانه اشرفیه موفق به کسب مقام پنجم مرحله کشوری چهلمین‌وسومین دوره مسابقات سراسری تفسیر قرآن شد.

مژگان نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، اظهار کرد: حدود هشت سال است که بنابر علاقه در مسابقات تفسیر قرآن شرکت می‌کنم، سال گذشته هم در مرحله کشوری چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری تفسیر قرآن رتبه 9 را کسب کردم.

وی سطح این دوره از مسابقات را خوب ارزیابی کرد و افزود: 84 سؤال تستی و 4 سؤال تشریحی از تفسیر سوره‌های «مریم» و «طه» داشتیم.

نجفی فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسابقات قرآنی با جدیت پیگیری شوند را نشانه هوشمندی ایشان دانست و تصریح کرد: رقابت‌های قرآنی می‌تواند انگیز‌ه‌ای باشد تا به دنبال مبانی قرآنی و تطبیق آن با زندگی روزمره برویم.

رتبه پنج چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری تفسیر، گفت: قرائت قرآن از اهمیت بالایی برخوردار بوده اما تفسیر قرآن هم بسیار مهم و ارزشمند است زیرا تفسیر قرآن به منزله دریاست چون علاوه بر توجه به آیات، معارف و احادیث قرآنی را بیان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در تفسیر قرآن احادیث ائمه اطهار(ع) بیان می‌شود، اظهار کرد: در تفسیر قرآن به دلیل پرداختن بیشتر به احادیث، می‌توان به شناخت دقیقی از زندگی رسید لذا بینش و درک عمیقی در تفسیر قرآن وجود دارد.

انتهای پیام
captcha