رویکرد اوقاف توسعه خدمات اجتماعی به مردم است
کد خبر: 3932401
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

رویکرد اوقاف توسعه خدمات اجتماعی به مردم است

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان با بیان اینکه رویکرد سازمان اوقاف توسعه خدمات اجتماعی به مردم است، گفت: طرح توسعه و جامع حرم خواهر امام و اتصال آن به طرح تفصیلی شهر خواسته بحق مردم است و بر این اساس از هر خدمتی در راستای اجرای طرح جامع خواهر امام استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در دیدار با شهردار جدید شهر رشت خواستار توجه بیشتر مجموعه مدیریت شهری رشت به آستان خواهر امام رضا(ع)رشت شد و گفت: فاطمه اخری فرزند بلافصل امام موسی کاظم(ع) و خواهر امام رضا(ع) و آبرو و افتخار شهر رشت است.

وی با ابراز خرسندی از طرح موضوع توسعه حرم مطهر حضرت فاطمه(س) در اولین جلسه رسمی شهردار جدید رشت، افزود: هر خدمتی به توسعه و آبادانی آستان خواهر امام رشت خدمت به اهل بیت و مردم متدین رشت بوده و قطعا ماندگار است، قدم‌هایی در گذشته برداشته شد که لازم اما کافی نبود.

علیزاده با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه گیلان نگاه و انتظار مالی چندانی از شهرداری ندارد، گفت: خواسته به حق مردم شهر، طرح توسعه و جامع حرم خواهر امام و اتصال آن به طرح تفصیلی شهر است و بر این اساس از هر خدمتی در راستای اجرای طرح جامع خواهر امام استقبال می‌کنیم.

وی از تشکیل ستاد بازسازی و توسعه آستان خواهر امام با خواست و حضور آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان و همچنین استاندار گیلان خبر داد و بیان کرد: این ستاد به دستور و ریاست استاندار در آینده نزدیک تشکیل خواهدشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اضافه کرد: نمونه این کار در حرم آقا سیدجلال الدین اشرف در حال انجام است و وسعت حرم آقا سیدجلال الدین اشرف از چهار هزار متر به 11 هزار متر افزایش پیدا کرده است.

وی کنترل ساخت و ساز اطراف حرم خواهر امام و تطابق طرح جامع توسعه حرم با طرح تفصیلی شهر رشت را خواستار شد و گفت: جلسات مشترک کارشناسان اوقاف و شهرداری می‌تواند در این زمینه مفید باشد.

علیزاده با بیان اینکه شهرداری، اوقاف را مانع توسعه شهر نبیند، گفت: اوقاف همراه و در خدمت توسعه شهر رشت بوده، رویکرد سازمان اوقاف توسعه خدمات اجتماعی به مردم است.

در ادامه سید محمد احمدی، شهردار جدید رشت نیز در این دیدار از تشکیل ستاد بازسازی و توسعه آستان خواهر امام استقبال کرد و گفت: شهرداری آمادگی همکاری در حوزه توسعه و بازسازی حرم خواهر امام را دارد زیرا اگر بازسازی و توسعه آستان خواهر امام ساختارمند شود در آینده امور با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

وی به ظرفیت بازآفرینی شهر توسط شهرداری اشاره و اذعان کرد: شهر رشت از این نظر جای کار بسیاری دارد و زمینه‌ها و ظرفیت‌های داخلی برای اجرای طرح‌های بازآفرینی از هم اکنون باید در دستگاه‌ها ایجاد شود.

شهردار رشت گفت: در بودجه نویسی سال 1400 این اصرار از طرف اوقاف وجود داشته باشد و در جلسه با استاندار به عنوان رئیس شورای برنامه ریزی مطرح شود تا سازمان برنامه و بودجه مکلف به اختصاص ردیف بودجه برای طرح توسعه حرم خواهر امام مطابق با طرح تفضیلی شهر رشت شود. همچنین همه دستگاه‌ها برای توسعه و آبادانی شهر به کمک شهرداری بیایند.

احمدی با بیان اینکه رویکرد شهرداری رشت توجه به مناطقی است که در گذشته کمتر به آنها توجه شده است، گفت: حرکت جهادی برای خدمت رسانی به مردم باید به صورت مستمر تا رفع همه مشکلات وجود داشته باشد.

انتهای پیام
captcha