ضرورت خودصیانتی از سوی متولیان موقوفات
کد خبر: 3931366
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
امام جمعه رشت تاکید کرد:

ضرورت خودصیانتی از سوی متولیان موقوفات

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ضرورت خودصیانتی از سوی متولیان موقوفات، گفت: اگر موقوفات کشور احیا شود خیلی از مسائل کشور از جمله مسئله فقر حل می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز 5 آبان در جمع مدیران ستادی و شهرستانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گیلان وقف را سرچشمه همه زحمات و خدمات اوقاف و واقفین دانست و اظهار کرد: وقف در تمام دنیا هست و حتی غیرمسلمانان هم وقف دارند؛ مردم ما هم به تبعیت از اهل بیت، به وقف عمل کردند.

وی با بیان اینکه موقوفات صدقه جاریه هستند و امید واقفان در جریان بخشی این صدقات، متولیان هستند، افزود: اگر موقوفات کشور احیا شود خیلی از مسائل کشور از جمله مسئله فقر حل می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه جریان‌بخشی صدقه جاریه و موقوفات برعهده سازمان اوقاف است، گفت: در صورت عمل به نیات واقفان، روح واقفین در طول تاریخ از شما شاد خواهد شد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه آدمی که خودصیانتی دارد نمی‌لغزد، تصریح کرد: کسانی که خودصیانتی نکردند دنیا و آخرت‌شان تماما خسران است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ضرورت خودصیانتی از سوی متولیان موقوفات، گفت: در حوزه وقف انسان هرچه قدر احتیاط و پرهیز کند می‌ارزد. در حوزه عمل به نیات واقفان و اجرای نیات موقوفات به مردم مناطق اطلاع رسانی شود تا از اجرای نیات آگاهی داشته باشند، چراکه این کار به نوعی فرهنگ‌سازی و تشویق به وقف است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، احیای موفوقات در مسیر تبلیغ دین را از رسالت‌های سازمان اوقاف برشمرد و گفت: از طلاب دعوت شود تا کارهای تبلیغی هر چند کوتاه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: مدیران اوقاف پاسخگویی به مردم، به ویژه به روحانیون داشته باشند چراکه روحانیون توجیهات شرعی و عقلانی عملکرد اوقاف را برای مردم مطرح خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha