حضور چهار گیلانی در مسابقات کشوری تفسیر قرآن کریم
کد خبر: 3930610
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان خبرداد:

حضور چهار گیلانی در مسابقات کشوری تفسیر قرآن کریم

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان از حضور چهار گیلانی به عنوان نمایندگان استان در مرحله کشوری مسابقات تفسیر عمومی قرآن کریم که به صورت سراسری روز جمعه، دوم آبان ماه برگزار می‌شود، خبر داد.

محمدمهدی قربانیان، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اعلام این خبر اظهار کرد: مرحله کشوری مسابقات تفسیر عمومی قرآن کریم ساعت 9 صبح روز جمعه، 2 آبان به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با سراسر کشور در گیلان نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: غلامرضا خداداد از فومن، مهدی ربیعی از لاهیجان، مژگان نجفی از آستانه اشرفیه، سودابه رمضان‌پور به عنوان برگزیدگان مرحله استانی از گیلان در این رقابت کشوری شرکت می‌کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه محل برگزاری مسابقه کشوری تفسیر عمومی قرآن کریم برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ادارات اوقاف استان‌ها تعیین شده است، گفت: از سوی سازمان اوقاف به صورت ویدئو کنفرانس بر روند اجرای مسابقات در استان‌ها نظارت می‌شود.

قربانیان اعلام کرد: هر متسابق باید به 88 سوال، 84 سوال تستی و 4 سوال تشریحی در مدت 90 دقیقه پاسخ دهد.

وی در خصوص منابع مسابقه کشوری تفسیر قرآن کریم تصریح کرد: سوالات این مرحله از تفسیر سوره مبارکه مریم و طه و از تفسیر شریف نمونه و صفوه التفاسیر ویژه اهل سنت طرح می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: مرحله استانی مسابقه تفسیر قرآن کریم با حضور ۵۸ نفر از فعالان قرآنی در 24 مرداد سال‌جاری برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: نظر به اهمیت تدبر و تفکر در آیات قرآن کریم، برگزاری مسابقات تفسیر قرآن کریم می‌تواند به عنوان یکی از اصلی‌ترین راه‌های جذب اقشار مختلف جامعه به انس با کلام وحی و آشنایی با مفاهیم عمیق کتاب الهی باشد.

انتهای پیام
captcha