کمک ۱۰ میلیارد ریالی خیرین سبزواری به بازسازی صحن عقیله بنی‌هاشم
کد خبر: 3928685
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

کمک ۱۰ میلیارد ریالی خیرین سبزواری به بازسازی صحن عقیله بنی‌هاشم

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات سبزوار گفت: خیرین و نیکوکاران سبزواری از ابتدای سال ۹۹ تاکنون قریب به ۱۰ میلیارد ریال برای تهیه سبد غذایی و اطعام محرومان و همچنین بازسازی صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلا کمک کرده‌اند.

کمک ۱۰ میلیارد ریالی خیرین سبزواری به بازسازی صحن عقیله بنی‌هاشمعلی‌اکبر دلبری، رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات سبزوار در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی، 6000 پرس غذا از سوی موکب‌های اربعین بین عزاداران حسینی سبزوار توزیع شد، همچنین در سال جاری موکب‌های اربعین سبزوار به دلیل نرفتن به کربلا اقدام به خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی در سبزوار کردند.

وی با اشاره به برپایی برخی از موکب‌ها در مصلای سبزوار و خدمت‌رسانی در بخش سلامت، تهیه غذا و توزیع بسته‌های غذایی و معیشتی، بیان کرد: در شب اربعین حسینی عزاداران سیدالشهدا(ع) مبلغ 60 میلیون ریال برای بازسازی صحن حضرت زینب(س) کمک کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات سبزوار گفت: به‌دلیل شرایط کرونا و عدم امکان سفر موکب‌های اربعین حسینی به کربلا برنامه‌های این موکب‌ها در چهار بخش موکب عاطفه‌ها برای خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و کمک به جشن عاطفه‌ها، موکب حرم عشق برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت بازسازی صحن حضرت زینب(س)، موکب سلامت برای جمع‌آوری کمک‌های خیرین جهت مبارزه با کرونا و کمک به افرادی که نیاز به ماسک و لوازم بهداشتی دارند و همچنین موکب اطعام مساکین تقسیم شدند که خدمات ارزشمندی را تاکنون ارائه کرده‌اند.

توزیع 6 میلیارد ریال سبد غذایی

وی با اشاره به جمع‌آوری کمک‌های خیرین توسط 30 شعبه فرعی ستاد عتبات‌عالیات سبزوار در ادارات مختلف و روستاهای سبزوار، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 6 میلیارد ریال کمک مردمی و خیرین برای کمک به محرومان، تهیه سبد غذایی و کالا جمع‎آوری شده که بین نیازمندان شهرستان توزیع شده است.

دلبری گفت: در 6 ماهه نخست سال 99، مبلغ 230 میلیون تومان برای بازسازی ستاد عتبات ‎عالیات توسط خیرین سبزواری کمک، همچنین در حوزه سلامت 500 میلیون ریال توسط این ستاد جمع‌آوری شد که برای تهیه مواد ضدعفونی، ماسک و دستکش و بقیه لوازم بهداشتی برای نیازمندان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: از دیگر کمک‌های غیرنقدی مردمی، اهدای گوسفند زنده بود که با تهیه گوشت قربانی بین نیازمندان سبزوار و روستاهای اطراف توزیع شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات سبزوار از دیگر فعالیت‌های اعضای این ستاد را توزیع 2000 پرس غذا بین نیازمندان در ایام عید غدیر بیان کرد.

انتهای پیام
captcha