رسانه ها مردم را برای رفتن به مرزهای عراق تحریک نکنند
کد خبر: 3927216
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲

رسانه ها مردم را برای رفتن به مرزهای عراق تحریک نکنند

دبیر ستاد اربعین گیلان از رسانه ها به ویژه صدا و سیمای مرکز استان خواست خبرهای احساسی با محوریت پیاده روی اربعین تولید و منتشر نکنند و یادآور شد: نباید شاهد راهی شدن مردم به ویژه جوانان به سمت مرزهای عراق جهت شرکت در پیاده روی اربعین باشیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، نادر عبدالله پور، دبیر ستاد اربعین استانداری گیلان امروز، 13 مهرماه در ستاد اربعین استان که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا موجب عدم برگزاری راهپیمایی اربعین برای زائران ایرانی شده است، اظهار کرد: امسال هیچگونه موکبی در مسیر پیاده روی اربعین در ایران و عراق برپا نخواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم فضاسازی متناسب با ایام عزاداری اربعین در سطح شهرهای استان توسط شهرداری ها، افزود: باید از ظرفیت فضای مجازی برای سوق دادن مردم به سمت مواسات و کمک های مومنانه به ویژه در ایام اربعین استفاده کنیم.

دبیر ستاد اربعین استانداری گیلان، از برگزاری مراسم اربعین در سطح شهرستان های گیلان با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و اضافه کرد: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، مدت زمان برگزاری مراسم اربعین حدود یک ساعت خواهد بود.

عبدالله پور، با بیان اینکه امسال هزینه های سفر به عراق و پیاده روی اربعین صرف تهیه بسته های معیشتی برای نیازمندان می شود، گفت: در روز اربعین بسته های معیشتی و غذاهای نذری با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی بین مردم به ویژه خانواده های نیازمند و آسیب دیده توزیع می شود.

وی ادامه داد: وقوع سیل در شهرستان تالش بسیاری از مردم را دچار مشکل کرده است و لذا بسیاری از کمک های مردمی به نیت اربعین سید و سالار شهیدان به مناطق سیل زده ارسال می شود.

دبیر ستاد اربعین گیلان، همچنین از رسانه ها به ویژه صدا و سیمای مرکز استان خواست خبرهای احساسی با محوریت پیاده روی اربعین تولید و منتشر نکنند و یادآور شد: نباید در چنین شرایطی که با شیوع بیماری مواجه هستیم، شاهد تحریک احساسان محبان اهل بیت(ع) و راهی شدن مردم به ویژه جوانان به سمت مرزهای عراق جهت شرکت در پیاده روی اربعین باشیم.

عبدالله پور با بیان اینکه هیچگونه حمل و نقل جاده ای و هوایی و ریلی از استان به سمت مرزهای عراق نخواهیم داشت، عنوان کرد: امیدواریم سال آینده شاهد حضور پرشور مردم در همایش جهانی اربعین باشیم.

انتهای پیام
captcha